söndag 3 oktober 2010

För en gångs skull...

... är jag ganska trött och tänkte lägga mig, då jag insåg att jag satte igång en maskin tvätt... Den är klar om en halvtimme... Tur jag inte börjar så tidigt imorron... Under tiden hittade jag lite frågor inne hos Spessartin

Är du en bra flickvän?

Fråga N...

Hur raggar du?

Ehh... va? Efter snart tio års förhållande, vet jag inte vad "ragga" betyder...

Vad heter du?

Charlotte

Vad har du gjort idag?

Slappat, haft huvudvärk och legat i soffan typ...

Vad ska du göra idag?

Uhhm, klockan är natt strax, så ingenting mer än att sova, och imorron ska jag jobba.

Vad vill du helst ha just nu?

Min säng

Var är du just nu?

I datarummet

Saknar du någon?

Nej, N är visserligen på jobbet, men saknar vet jag inte... Vi ses ju imorron

Röker du?

Nej. Jag har testat, men inte insett tjusningen med det...

När fick du senast en present?

Det vet jag inte...

Vad har du för planer till helgen?

Helst inga, men jag borde röja klart i trädgården som inte blev gjort idag.

Vilken färg har du på dina underkläder nu?

Vita lindextrosor och ingen behå eftersom jag sitter i mitt sovlinne

Längtar du till nästa födelsedag?

Nä, inte direkt

Vem pratade du med senast?

Elin, på msn

Vad pratade ni om?

Allt möjligt, som vanligt :-)

Vad gör du just nu?

Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar

Är du pinsam på fyllan?

Jag var nog det förr, nu händer det nästan aldrig att jag ens är på fyllan...

Är du blyg?

Oftast inte, men det händer.

Vilken tid gick du upp idag?

9:45, alldeles chockad...

När kräktes du senast?

I förra veckan när jag borstade tänderna. Jag har hostat så länge nu att kräkreflexerna är helt bedrövligt lätta att väcka...

Vilken låt lyssnade du senast på?

Oj, minns inte... Oscar Linnros, tror jag

Sov du i din egen säng inatt?

Jäpp

Har någon annan sovit i din säng inatt?

N, men han har sovit på sin sida...

Har du glasögon?

Använder helst linser, men jag har glasögon

Bor du i Stockholm, Göteborg eller Malmö?

Nix

Har du sagt ”jag älskar dig” till någon idag?

Nej

Vad tycker du är äckligt?

Ehh... jag är inte så äckelmagad... Kommer inte på något

Vad såg du senast på tv?

Nyheterna på Tv4

Vem fick du sms ifrån senast och vad stod det?

Från K igår. Jag skickade till henne först, att det var tråkigt att städa. Hon höll med och sa sen att hon borde hon med, men kom på att Pirri behövde gå ut... så hon slapp :-)

Är det lätt att förföra dig?

Nä, inte direkt, jag förstår inte riktigt det där med att förföra... haha

Hur svarar du i telefonen?

Antingen "Charlotte", Lotta" eller "hellu" beroende på vem som ringer

Vad har du för intressen?

Läsa, skriva, trädgård, promenader, måla... typ

Favoritsysselsättning just nu?

Läsa Arne Dahl i soffan och drömma om min idé jag vill jobba med...

Har du dvd spelare?

Ja, som inte används speciellt ofta, eftersom vi ser de flesta filmerna genom mediaspelaren.

Vad är du rädd för?

Att inte vara älskad, att bli bortglömd, att inte bli sedd...

Har du gott bordsskick?

Jodå

Vad är attraktivt?

Ett nice samtal, förtrolighet

Var gör det ont just nu?

Inte alls just nu, men när jag lägger mig kommer garanterat muskelfästet i svanken att protestera igen...

När skaffade du mobil?

Ojoj, minns inte

Vem är den snyggaste du har sett idag?

Sorry N, men det är inte du, du måste klippa dig först... jag vet inte

Vilken smak är det i din mun just nu?

Ljummen colasmak, bläää... fattar inte ens varför jag drack den, inte ens gott...

Vad spanar du först in på en kille?

Ögonen

Använder du tandtråd?

När jag kommer ihåg. Borde göra det oftare eftersom min tandläkare skällde på mig sist...

Hur många har du varit olyckligt kär i?

Ingen

Vilket år i ditt liv har varit bäst, och varför?

Det vet jag inte...

Vad köpte du senast?

Resväska tills vi åker utomlands nästa fredag

Brukar du komma i tid?

Definitivt

Hur känner du dig nu?

Trött

Kan du laga mat?

Än har ingen klagat i alla fall

Vad pluggar du?

Ingenting, men jag är lite sugen på att vidareutbilda mig inom spec.pedagogik, eller gå en starta-egetkurs, eller skrivarkurs.

Hade du en bra kväll igår?

Ohja

Har du någonsin haft ett jobb?

Ehh... ja

Hur mycket krävs för att du ska bli full?

Inte speciellt mycket längre...


Sedärja, listan klar och tvättmaskinen oxå... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar