lördag 1 maj 2010

Det är lördag...

... men lördagsfriden vill inte riktigt infinna sig... Det kryper lite i kroppen, och jag tror det är en biverkning av hormonerna... Jag har lite svårt att bara låta saker och ting vara idag, som jag hade tänkt... Har mycket tankar och funderingar i huvudet, men de är inte enbart av ondo... Blir lite trött på mig själv ibland bara, för att jag tänker för mycket... på allt.

Nåja, det är lördag och ledigt. Solen skiner till och från, mest från och det blåser satan. Har en lakanstvätt i maskinen som jag tänkte hänga ut när den är klar om 20. Såtillvida det inte kommer nåt regn, så kommer det torka fort som fasen. Tvättkorgen var alldeles överfull, och sen var det dags att byta både lakan och handdukar, så det var verkligen läge att tvätta...

Gårdagskvällen var mycket trevlig, bortsett från att det började "spökregna" (ett av barnen på jobbet säger så, om när det spöregnar) när vi skulle grilla. Men det blev bra och alla åt som bara den. Inte mycket kvar idag. Sen brasa och sång, som lät mera sällsynt än bra, haha, men men... Vi var inte så många. Ett fyrverkeri som smällde igång, så alla fick mer eller mindre hjärtinfarkt... shit pommes! Sen gick vi hem och drack kaffe och baileys/jägermeister och sen var kvällen slut. Alldeles lagom lång och jag vaknade strax efter åtta idag, pigg och glad och utvilad. Var helt övertygad om att klockan var betydligt mera än så. Skönt :-)

Nu funderar jag på om jag ska ta med mig en dammtrasa upp, det var fruktansvärt dammigt i sovrummet, såg jag och det tar inte så lång tid att damma. Dammsög gjorde jag i vecka, så det borde klara sig ett tag till. Lägga lakan i sängen först, så jag inte drar runt mer damm bara.

Så får det bli!

Ha en bra lördag!

Kramen

1 kommentar:

  1. ja visst ser hon ut lite som en molly...men vi har bekanta vars dotter heter molly..så känns lite knepigt..hmm..

    SvaraRadera