måndag 3 maj 2010

När vintern kom...

... eller åtminstone när det blev kallare, så tog jag hem mina regnkläder från jobbet för att tvätta dem. De var duktigt nedkletade med diverse saker jag inte tänker gå in djupare på, tänk själva.... (och ja, jag tvättar dem oftare än en gång per termin, men tyckte det kunde vara lämpligt då, eftersom det behövdes aningens tjockare och varmare grejer då). Hur eller som, i förra veckan tänkte jag att det kunde nog vara lämpligt att plocka fram dem igen och ta med. Grejen är bara att jag hittar bägge jackorna, men inte byxorna... Jag har ett helt regnställ, ett North West, gammalt som gatan, där jackan tjänat ut för längesen (därför använder jag oftast en annan jacka, ännu äldre än gatan, men ändock bättre), men byxorna funkar ganska bra... Nu är byxorna borta! Tvärborta! Så imorron ska jag säga adjö till typ 1000-1500 spänn och köpa lite nya grejer för regniga dagar... Tjohej, vilken tur att jag fick bra lön den här månaden... och att jag kom undan med 279 spänn för nya gummistövlar. Ibland är det bra att kunna handla på barnavdelningen ;-)

Idag har varit en riktigt seg dag... Det är som kola i huvudet, eller kall sirap, vilket ni vill, bägge grejerna är lika tröga... Inte nog med det, så känner jag mig aningens överkänslig... Skolpersonalen skulle "prata barn" under eftermiddagen, jag blev själv med 14 barn, funkade inte, kan man säga. Sen om B och jag missförstod varann eller inte kan vi låta vara osagt, men rörigt blev det... K var ute hos mig, vilket var underbart skönt, för det var ungar överallt, och de började inte gå hem förrän efter 16. Då skickade jag in henne, för då kändes det som att jag hade kontroll på läget i alla fall, men som sagt, rörigt blev det, och jag är inte säker på att alla var överens med det som blev... Utan att säga något mera, så kan jag tänka mig att en tyckte att jag nog kunde vara ute med dessa 14 barn själv... tack för den!

Och nu när jag började tänka på jobbet, så kommer jag återigen på att jag glömt att skriva jumpa-lapp till på onsdag... Om jag gör det ikväll och mailar till jobbmailen, så kan jag skriva ut den direkt imorron bitti och lägga ut i plastfickorna. Så får det bli! Kanske borde ta tag i det nu då, för jag tänker gå och lägga mig å det snaraste, och hoppas på att jag vaknar upp lite piggare imorron... Kanske oxå skulle boka lite tid för provtagningar, tycker jag gått omkring i det här tillståndet ett tag nu... Men å andra sidan, vad är normalt när man trycker i sig ett gäng extra hormoner lite då och då...

Jumpa-lapp var det!

Natti!

1 kommentar:

  1. Jag behöver också ordentligt med regnkläder egentligen.... en får ju gå fram o tillbaka vad det än är för väder =) Äger en regnjacka o ett par byxor men köpt i Ullared, gillar inte den riktigt.

    SvaraRadera