måndag 10 maj 2010

Min hals - en följetong...

Jag hade verkligen inte tänkt vara hemma idag, verkligen, verkligen inte... Det finns inget som är så tråkigt... Men efter att ha sovit kanske 3 timmar inatt, pga feber från och till, och fortfarande dunderont i halsen, så kändes det inte som jag hade så många alternativ... Jag ringde jobbet och tänkte fråga om jag kunde komma till maten istället, så kunde jag lägga mig en stund till, men mamma insåg direkt vartåt det lutade (hon är ganska luttrad vad gäller min hals, oavsett om jag är 3, 13 el 33...), och beordrade hem- och lugnläge... Vi skulle visst inte få så mycket barn idag, lite sjukdom och lite sjuka föräldrar, så de skulle klara sig ändå... Så jag fick väl bli hemma då... *suck*

Nu har jag precis klämt ner lite frukost, ägg och keso och massa te... Nu sitter keson fast i halsen och killar... nice nice. Det här blir ingen rolig dag. Tror inte jag ska äta mera förrän den här skiten bestämt sig... Antingen halsfluss el nåt annat lika kuligt, som en förkylning eller så (det är ju långledigt...), eller försvinna... Jag tror på något av det förstnämnda...

Nu ska jag messa Jenny att jag inte kommer på kören ikväll heller... Det är oxå en såpa i sig... Jag kommer ju inte prisas som den mest frekvente körmedlemmen i år... Jag som verkligen hade tänkt gå ikväl... *suck suck* Antar att det inte är så stor idé att ranta dig och låta som en hes anka... När jag pratar låter det ganska oki, lite skrovligt, men när jag sjunger... haha. Jag satt på youtube en sväng igår kväll och jag sjunger nog med utan att tänka mig för, jag blev ju för fasen full i skratt åt mig själv... :-)

Nu ska jag göra lite mera te, ta med det upp till soffan och glo på tv hela halva dagen typ... Ska kolla lite jumpaplanering oxå. K är hos doktorn nu på förmiddagen och jag sitter ju här, så det blir inte så mycket planering... Nåja, det löser sig.

*over*

1 kommentar:

  1. Då får vi rikta in oss på nån helg sen efter 20.e då =) Hur är det med halsen? Här är sjukstuga nu.... små grabbarna har feber till o från, snoriga som sjutton o hostar. Tommie hade feber häromdagen o jag är förskyld. Albin kändes lite varm igår..... Kram

    SvaraRadera