lördag 15 maj 2010

Lite sol...

... på bleka lilla mig... Skönt skönt :-) Nu har det tyvärr mulnat på igen och jag drog precis igen altandörren, började blåsa, inte skönt alls... Annars har jag hunnit sitta där ett tag, dricka kaffe och läsa.

Nyttig har jag varit oxå. Äntligen fått fingrarna ur och planterat klätterrosen. Nu ska vi bara ha spalje oxå, men den är ju inte 2 m imorron direkt, så det hinns nog med. Grävt fram min humle har jag gjort oxå. Vill inte riskera att N trimmar av den i år med. Har hittat ytterligare ett bestånd med humle i slänten nedanför förrådet. Ska flytta den oxå, men det får bli en annan dag, utan rinnande näsa...

Man skulle kunna tro att min förkylning tagit ny fart, eller rättare sagt, det känns som att den har gjort det... Både igår och i förrgår kände jag knappt av den alls, mer än morgon och kvällstid, då den bestämmer sig för att försöka hosta upp mina lungor. Igår när vi lade oss slammade näsan igen något infernaliskt och jag fick be N om nässprayen. I morse var jag fortfarande jättetäppt och nu rinner näsan mest hela tiden... Då är det inte kul att gräva land...

Min bil är lagad!!! Woohoo!!! Äntligen är alla ryckningar, skakningar och hackningar borta :-D Min kära sambo är aningens grym på att det inte var större fel än vad det var... Han har nämligen bara bytt tändstift... Tack för det, säger jag, jag som var inställd på byte av fördelare, för det är nämligen vad han pratat om hela tiden... och den kostar "bara" runt 4000:- Så tack för det, och tack för att tändstiften byttes innan... Han kan vara något envis, N, och hade nog helst bytt fördelaren först av allt... Nu går den som den ska igen. Jippieee!!!

Nu ska jag damma av grillen, det vankas marinerade grillskivor till middag. Potatissallad, Sweet Chili-sås och grönsallad till... *smarr smarr* Bara hoppas att vädret håller uppe... Inte mera regn nu...

Ha en bra lördag!

Kram

1 kommentar: