söndag 23 maj 2010

Igår var en...

... bra dag ur trädgårdssynpunkt. Alla rabatter är rensade och vårblommorna är nedklippta och det ser helt enkelt snyggt ut. Jag kunde hänga ut tvätt som torkade på nolltid i solskenet, och jag satt ute en hel massa och blev rosa på armar och rygg, idag börjar det bli brunt istället :-)

Idag är inte en riktigt lika bra dag... Det är sämre väder, klockan var larmad i morse, för jag skulle vara i kyrkan kl 10. En sablans tur att jag satt klockan, tänkte inte det först, men när den ringde sov jag jättegott... Sen slog det mig att jag har inte en jäkla sovmorgon på hela veckan... Börjar 7 imorron, eftersom vi börjat rulla måndagarna oxå. Jag börjar förresten 7 tis och ons oxå, sen 8 på tors, och 8 på fre, men då ska vi vara i stan vid den tiden, för vi har stängning. Upp en halvtimme tidigare... blä.

Till råga på allt så satte ju mensen igång. Jag har väntat på den sen i fredags, och jag hade alla tecken som sa att det snart var dags, men det kunde väl ha hållit sig till ikväll i alla fall... Jag skulle ha vita byxor i kyrkan, så det kändes sådär, men det gick bra, inget läckage... Däremot var det ju inte sådär jätteskönt att sitta i en kyrkbänk med värk... Och varje gång jag får mens så dippar jag lite... Det beror inte på att jag blir besviken varje gång, den känslan har försvunnit för ganska många cykler sen, det är mer ett konstaterande numera, men ändock... Jag funderar och funderar och magkänslan blir inget bra, och jag tenderar att tappa bort mig själv i hela röran... Det blir inget bra, helt enkelt... *suck*

Nej, nu ska jag ta lite kaffe och hoppas att min huvudvärk försvinner med det... En macka oxå, tror jag. Åt dålig frukost... Hoppas regnet håller sig härifrån, för jag vill ut och gå senare...

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar