lördag 29 maj 2010

Det regnar och...

... det blåser. Emellanåt skiner solen, vilket den gör nu... Omväxlande väder, kan man säga... Tänk att det är 29 maj idag... Månaderna bara försvinner... Tre veckor kvar i skolan, sen sommarlov... Lite konstigt, det med, att det är så sent, men men...

Dagen igår var både givande och inte givande... Vi pratade en del kring vad som komma skall, ingenting klart, men vi fick se siffror och prognoser och chans att diskutera och ställa frågor... Det kändes som att jag pratade mest, som vanligt numera... Äntligen klart inför hösten, vi blir tre heltider, varav två förskollärare och en barnskötare. Det kommer bli grymt! Hon som kommer efter B var med igår och vi gjorde schema efter bästa förmåga. Hon är ungefär lika crazy som vi andra är, så det här kommer bli bra :-)

Till lunch fick vi välja på olika dagens-alternativ. Kräftsallad med bulgur blev mitt val, supergott :-) Sen prova-på-spa. Jag valde taktil massage med betoning på huvud, armar och händer. Gudars, vad det var skönt. Mi var före mig och berättade att hon hade fått öronen masserade... Hallå eller, tycker jag, men det var jätteskönt, och händerna ska vi inte tala om... Jag gillar inte riktigt att någon pillar med mina händer, en skada efter alla mina torra, nariga och spruckna år, men det här kändes ändå oki. Lite av spåren är ju kvar, men det mesta försvann med jättenattljuskapslarna. Sen hade den andra tjejen lite olika alternativ, jag valde att prova koppning. Det gjorde ont, speciellt när hon drog över skinkorna, men jag tror nog att det gör nytta... Skulle vilja testa mera, speciellt för svanskotans skull...

På väg till spa't passerader vi Vero Moda, och attans vilka fina tunikor det hängde därutanför...! K, vi måste gå in här sen, ropade jag, jag måste ha den här, det står Lottis över hela den! Så efteråt gick vi dit, jag köpte tunika och en randig tröja, som är jättebred trots S, men jättesmala ärmar... K köpte en likadan, hennes ärmar var oki, men jättebred, den med (pratade med henne förut och vi provade kläder per telefon... haha). Sen åkte vi till Mariebergs och skulle kolla blommor, men vi var nog lite för trötta, för vi hade lite svårt att fokusera... Det blev en mossflox till som jag ska dela på, två rabattblommor som jag inte kommer ihåg vad de heter, det blir vita blommor i alla fall och de är en "breda-ut-sig-växt, och sen en citrontimjan och en citronmeliss. Jag var jättesugen på mera lavendel och en klematis, men K har en klematis hon ska dela på, så jag kan få av henne istället, och sen vet jag inte riktigt vilken lavendel jag ska ha och om den ska stå bland kryddorna eller i rabatten... Vi ska åka dit fler gånger och inte vara riktigt lika trötta...

Nu ska vi snart iväg och fira "bror" som blev 30 bast i förrgår. Måste nog tvätta håret innan, så det är nog bäst att sätta fart...

Ha en bra lördag!

2 kommentarer:

  1. heter den nya också något på B så vet ja nog vem hon är...vi har också fått klart för hösten och jag får vara kvar, tror det blir ett helt år till och börja med och om ett halvår e jag fast i kommunen, mycket skönt!//Jenny

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja, hon heter oxå något på B, du vet garanterat vem hon är :-) Skönt att veta vad man gör och grattis till snart fast tjänst :-) Ha det fint! Kram kram

    SvaraRadera