torsdag 20 maj 2010

Egentligen borde jag...

... inte sitta här, och jag har heller inget att skriva om... egentligen. Det är varmt och soligt, typ en 22-23 grader och vi har dött i solen mest hela dagen på jobbet. Gäller att ta vara på det, snart blir det ju sämre igen... sägs det. K ska vara ledig imorron, och jag är sååå avundsjuk på henne just nu... Hon mår inget bra, så jag unnar det henne det hur mycket som helst, men det hade varit så skönt... Återigen är livet inte så kul... och problemet varje gång är att jag inte vet vad det är som knuffar ner mig när det händer... Jag har fasen ingen aning...! Ja, det är mycket på jobbet och ja, det är lite kaos både här och där, mest på jobbet, men inget som inte är hanterbart, och nej, jag tänker inte speciellt mycket på barn och graviditet, fast grannen är höggravid och det kan bli bebis när som helst... Det finns inte i mitt huvud just nu, tänker nog faktiskt lite för lite på den biten, tenderar att glömma den helt... Jag påtar i min trädgård, njuter av mina blommor, pular med kryddorna, fast de ser ut att dö, men K har inspekterat idag och hon säger att de nog kommer att komma sig ändå... Vi får se. Ska vattna dem lite försiktigt ikväll. Så jag blir lite trött på att mina tankar jobbar övertid ibland... För egentligen mår jag ganska bra...

Skoskav har jag... Hade mina mockaballerinor i V-by igår. De är liiite stora, så jag tänkte göra slut på dem ganska snart. De gav mig lite skav på hälsenorna, men inte värre än att det blev lite rött... Sen hittade jag skor på DownStairs, ett par ballerinor/sandaler, vad jag ska nu ska kalla dem... 250:- fick jag ge för dem, så tyckte att det var ett ganska bra klipp. Jag hade dem idag, och har haft dem halva dagen... Sen hade jag skoskav...! Trodde inte att det skulle bli så farligt, de är så mjuka, men tror att det är värmen... Tar ett tag innan man vänjer sig, och sen kanske det är meningen att man ska ha strumpor på sig, men vad sjutton, det kan man ju inte ha när det är 211 grader varmt... Jag hoppas jag slipper ta på mig strumpor på ett bra tag, helst inte före hösten... Strumpor är ett otyg, men vad gör man när man har frusna fötter...??

Nu ska jag göra mig klar och åka till A-rum. Ska handla nödvändiga grejer till jobbet, och middag till mig själv... Jag tänkte göra sallad till middag, men jag orkar inte fixa, så det får bli nån onyttig paj eller pizza... Så får det bli!

*over*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar