söndag 9 maj 2010

Ont i halsen...

... känner mig ändå ganska pigg, men det är enerverande att bli påmind om det varje gång jag sväljer och det händer ju några gånger... Så nu är frukostäggen på, och vattenkokaren ska jag strax sätta igång, så jag kan få lite te. Jag tror inte det är så farligt med halsen, jag har sovit bra inatt och det brukar jag inte göra om det är något värre på gång... Fast jag räknar med en liten förkylning på det här.

Åhh, kommande vecka innehåller bara tre arbetsdagar, skönt, skönt, skönt. Så även om det blir förkylning av det hela, så tror jag nog att jag ska fixa det i alla fall. När vi kom på i förra veckan att det är kortvecka, så kändes det sååå skönt. Vi har ett barn på fredag egentligen, men den mamman kan nooog fixa ändå, vi har inte pratat med henne än. Tror vi lagt in om semester allihop, så då får väl mr Chef sätta in vikarie då, om det inte löser sig...

Grått och trist och regnigft är det. Jag borde städa och fixa, men jag har inte kommit längre än till att sätta igång tvättmaskinen... Ja, tagit upp köttfärs till dagens middag, tacopaj oxå, men nu väntar jag mest på att det ska bli lite frukost. N ligger än, han ska jobba natt... Försöker göra lite tysta sysslor för hans skull oxå... det är inte lätt. Jag är ingen tyst person...

Nej, det blir mest svammel, det här, så jag tror jag ska gå och sätta igång den där vattenkokaren istället.

Ha en bra söndag!

PS. Åh, just det. Det blev ett regnställ till slut. Ett Didriksson i rött och grått, så där flaxade en 1000-lapp bort... Har inte hittat byxorna till det andra, men jag har inte hunnit leta än... säker på att jag kommer hitta dem först av allt... DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar