onsdag 9 juni 2010

Jag är numera...

... hopplöst förlorad i växternas och trädgårdarnas värld... Jag tror jag kunde gått hur länge som helst på Blomsterlandet igår och botaniserat, och jag kunde nog köpt mer än halva stället... men det gjorde jag inte. Det blev en hängfuschia, jag fick en på min födelsedag, så jag köpte amplar till dem oxå. Sen tre vita petunior, en silverslinga (tror jag de heter...) och en rosa pelargon till mitt träkar. Kanske att jag måste köpa något mer för att fylla det, men det är en start i alla fall... Dessutom köpte jag Persilja, Timjan och Oregano till kryddlandet. Jag är dundersugen på en till Lavendel oxå att sätta där, de hade jättefina igår, men måste fråga om jag kan dela på en av de jag redan har... osäker på det. Dessutom tror jag att jag vill ha en annan sort...

Det mesta av måndagens känslor har lagt sig, eller rättare sagt allt. Choklad kan bota mycket, som sagt, och goa vänner och prat :-) Och växternas läkande kraft ;-) Nej, men ärligt talat, så känner jag frid när jag går i min trädgård, eller när jag går omkring som igår på Blomsterlandet, det är skönt :-)

Det är pissigt väder här, annars hade jag tänkt jobba med det jag ju räknade upp ovanför, men det regnar och har gjort så ett tag. Jag orkar inte hålla på att dra in jorden och karet och kladda med, lättare ute på altanen, så det får väl vara till en dag med bättre väder. Nej, jag håller mig inne, ligger i soffan och ser på "Tillbaka Till Eden"... Har för mig att jag tyckte att den var bättre när det begav sig... men så är det väl kanske...

Nu ska jag göra mig lite kaffe, eller förresten, jag ska hoppa in i duschen först. Det lär inte bli någon promenad idag heller, hur länge jag än väntar... Övermulet är det och ingen ljusning i sikte... Nä, får hoppas att det är bättre imorron. Idag får det bli inneaktiviteter...

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Måste ju få komma o se din trädgård snart =) Kram Kram

    SvaraRadera