måndag 7 juni 2010

Ett litet skitet...

... blodprov och hela jag ska bli skev... Men det är ju inte av blodprovet som jag mår skunk... Det är ju av det som följer på det... Nu är nästa steg taget på vår väg att försöka bli föräldrar... Bara det att jag är inte där än... Jag är inte färdig för IVF-steget, och jag är livrädd... Jag mådde så jäkla skitigt av hormonerna i vintras, och jag är så jäkla rädd att jag ska må likadant av IVF-behandlingen... :-( Jag vet att det inte alls behöver bli likadant, men nu är jag ute på något som jag inte har en aning om, och jag tror att det är det som skrämmer mig mest... Som K uttryckte sig i fredags: "du känner dig som en liten ö omringad av andra som inte är som du..." Ungefär så känns det... Och så läser man en blogg om positiva grav.test och det är ju roligt, jag kan faktiskt tycka att det är roligt för andra, men samtidigt känns det som att livet är grymt orättvist...

Det värsta i hela soppan är nog att det inte är något fel på oss... Det ser bra ut, inga hinder, inga konstigheter, men... nä. Det är frustrerande som f-n...! Jag önskar inget fel på någon av oss (hellre på mig dock, om det skulle visat sig...), men det hade på något vis varit lättare att ta... Nu lever vi vidare i vår ovisshet, och kan bara hoppas på turen... Samtidigt så känns ju den chansen väldigt liten... Men visst, under har ju skett förr...

Jag var så nära att bryta ihop på jobbet idag, så det var mer ett under att jag inte gjorde det... Det kom några tårar på kontoret, men då var bara jag och K där och lilla E... Hon förstår inte så mycket och hade fullt upp med presentsnöret från min present jag fick av K... Jag fick en ängel av henne, hon sa: "här behövs mer än julänglar tror jag, du och N kan behöva en liten beskyddare..." Jag är så glad att hon finns i mitt liv nu.

Det regnar ute, är inte alls lika skönt som helgen varit. Jag var ute hela lördagen, struntade i kalas-städning och fixade med trädgården istället. Det är roligare. Jag sa att den som mår dåligt av lite skit, den får baske mig städa själv... Igår firade jag födelsedag med allt vad det innebär. Fick lite mera bidrag till min hushållsassisstent, nu kan jag snart köpa den, och sen fina ljusstakar och blommor :-) Mycket nice födelsedag :-)

Nej, nu ska jag samla ihop spillrorna av mig själv och förpassa dem ut i köket. Behöver äta. Kyckling och couscous får det bli. Sen dusch och tv. Jag tänker inte ge mig ut och gå i det här skitvädret... Jag är ingen självplågare...

*over*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar