fredag 18 juni 2010

Alltså, jag är inte...

... en sån som pratar fortare än hjärnan tänker... Jag säger sällan oöverlagda saker, och gör jag det, så brukar jag hinna med att rätta till det... Men nu har jag gjort det, och det känns... inte illa så, för det är ingen som skadas av det, men det blir konstigt... Jag gör inte så, och därför kan jag inte släppa det... Det kan jag reta ihjäl mig på... Att jag inte kan släppa saker... Oftast är det när jag ska ha mens, och det funderar jag en del på... Varför just då?

En annan sak jag funderar på just nu är de barn vi inte har... Ärligt talat har jag aldrig sett mig själv med barn och jag vet oxå att jag en gång (det är väldans längesen, tidiga tonåren...) sa att jag inte skulle ha några barn... Man ändrar sig med åren, det vet jag, det var inte alltid så kul att vara mig då vid den tiden, å det var väl mer ett försvar, men jag kan inte låta bli att fundera... Visste jag redan då att det inte skulle bli så lätt...? Klart jag inte visste, men... ja. Men jag funderar ändå på att kanske ska naturen ha sin gång i det här...?? För kanske är det så det kommer att bli ändå... Jag har förlikat mig till viss del med IVF-tanken, den känns inte lika skrämmande längre, men det är ju ingen garanti för något... Ska jag må lika taskigt som jag gjort av hormonerna för ingenting (om vi inte lyckas...), så vet jag inte... Jag vet att jag inget kan säga förrän jag kommit en bit längre, kanske gjort ett försök, och först då tänker jag nog ta ställning till det här, men det är många tankar... Det är ju liksom inte att bara sätta igång... Nu är vi inne på kemisk väg, där bestämmer inte jag... mer än mina val...!

Nu ska jag strax göra mig klar för jobbet. Haft en produktiv morgon. Hängt tvätt, kört ytterligare en maskin och hängt, dammat uppe och nere och dammsugit uppe. Nu funderar jag på att torka golven uppe oxå innan jag beger mig... Mor ringde och sa att jag inte behövde ha någon brådska, vi fick fem barn över dagen... Skulle börjat om fem minuter, men börjar väl till 10 el nåt... Kan ju alltid städa lite...

Nope, ska jag fixa något mer, måste jag sätta igång...

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar