måndag 28 juni 2010

Det är fortfarande...

... väldans bra väder och jag tänker inte göra mig någon längre stund här... Tänker lägga mig ute på altanen och fortsätta läsa i min väldans bra bok. Jag har egentligen inte så mycket att sitta här och orda om... Det är lugnt på jobbet, simskola den här och nästa vecka vilket betyder att det är väldigt lugnt hos oss. Vi går mest och drar, för vi är i stort sett klara med städningen... Det är segt, helt enkelt, mycket segt, och det händer inte för mycket...

Jag vill ha semester nu, kort sagt. Om tio dagar blir det, men jag är aaaaningens avis på K som har semester redan från måndag nästa vecka... Bläää, säger jag bara, men jag har inte så mycket semesterdagar så det går, och dessutom måste jag ha sez dagar i höst. Sen är det inte så mycket dagar kvar, typ 7 el 8 el nåt sånt...

Uhh, idag är en såndär dag då jag inte vet vart jag har mig själv... Hur jag egentligen känner mig, om jag är glad eller inte... Jag har inget att inte vara glad för, det finns inget som gnager, det är fint väder och jag mår bra av solen, men ändå... Jag blir inte klok på mig själv ibland... Antar att det är den där semestern som spökar... att veta att det är ganska lång tid kvar... Ändå är jag extraledig v 28... Och kanske att semestern inte blir riktigt vad som var tänkt från början... Men jag blir lite trött på när andra ska strula och bängla... Varför inte bara ta livet lite spontant...?? Några nätter hit eller dit, på ena eller andra sättet, skit samma, allt löser sig, men vill man göra det krångligt för sig... ja, då blir det ju det...

Nåja, nu ska jag svida om till min nötta bikini och lägga mig på altanen... Sen ska jag hitta på något gott till middag, eftersom N ätit upp salladen från igår. Något som visserligen var bra att han gjorde, men då måste jag hitta på något annat till mig... Dä wer sa, som vi säger ;-)

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. du får gärna komma o jobba extra inne hos oss. vi får städa i morn kväll för vi inte hinner med. Ungarna går ju aldrig på semester:) nejdå, men rätt segt e det o gå o vänta på den där semestern, ja får vänta ända till v. 29, men ja har ju mitt kvar sen...kram

    SvaraRadera
  2. Jenny: Jag får oxå vänta till v 29, fast har jag har valt själv... Nu känns det som ett ganska dumt val, men det kommer ju kännas bra sen :-) Vi vet inte riktigt vad som har hänt, det brukar vara ganska fullt med både fsk-barn och fri-barn fram till slutet på nästa vecka ungefär, men... nä, jättelugnt redan nu... fast jag är inte sååå sugen på att komma och jobba extra hos er... ;-)

    SvaraRadera