torsdag 10 juni 2010

Ibland är jag så dum...

... så klockorna borde stanna... Jag var mer än trött när jag kom hem efter att ha haft ett av barnen som ett klister på mig hela dagen, och försökt aktivera en övertrött liten herre på eftermiddagen... Så jag tänkte kasta mig med huvudet före nere i soffan med en bit choklad och lite kaffe. Det lät som en helt perfekt kväll för min del... Precis när jag bestämt mig, så kom jag på den "geniala" idén att ta en promenad först... Det regnade, men jag insåg att jag borde ut och röra på mig och rensa huvudet. Dessutom har jag inte rört på mig på hela veckan, fast ner i vikt går jag visst ändå... Bara halvkilot kvar till delmål två, som är tänkt att nås till midsommar, jag tror jag fixar det :-)

Hur eller som, jag bytte kläder, snörde på mig skorna, i med lurarna i öronen, och gick. Kallt som attan första metrarna, och jag började fundera på vad jag tänkte med... Men det gick bättre och bättre, så när jag gick förbi fotbollsplan tänkte jag att jag går en bit på vägen till Getterum, men när jag kom fram till Flodmarks-skylten, så tänkte jag att vad sjutton, jag kan ju gå runt där... Jag tänkte mig en 50-minuterspromenad som vanligt, men man kan väl säga att 1 timme och 20 minuter senare var jag hemma... Vrålhungrig och på darriga ben... Pucko, säger man sen... Man går inte ungefär en mil på tom mage och inte har med sig något... Det gick bra, men jag tror inte att jag ska göra om det på ett tag...

Väl hemma blev det keso och äggmackor, och även lite choklad, men den var jag egentligen inte så sugen på... Nu har jag precis duschat för att försöka få upp värmen igen, jag var blöt när jag kom hem, fast det inte regnade så mycket... Det känns rätt oki nu, men jag kommer ha träningsvärk i benen imorron, det känner jag redan nu...

Sen måste jag nog ta reda på varför jag får ont i höger fot, precis bakom tårna när jag går på mjukare underlag. Går jag bara på asfalt går det bra för det mesta, men just när det blir mjukare, som grusväg eller i skogen. Tårna värker och det bränner i "trampdynan" bakom dem... Inte skönt alls. Idag började det dessutom ila rätt upp i benet efter ett tag... Jag som äntligen känner mig ganska så fit... Jämt ska något krångla... =/

Nej, torka hår och se lite på tv. Plocka fram kläder till morgondagen, och sen är det nog faktiskt sängen som gäller... Jag är dundertrött nu... Lite kaffe kanske inte vore fel... Då kanske jag slipper slockna som ett utbrunnet ljus i soffan ikväll och sen bli tvärpigg och inte kunna somna förrän 01:30 typ natten som var...

Hårtork och kaffe får det bli!

Ha en bra kväll

1 kommentar:

  1. Tack......det uppskattar jag =) Ska kämpa järnet nu. Sammanlagt ska jag gå ner 45kilo. Sa till Tommie i morse att vi skulle börja o gå en sväng några kvällar i vckan. Får klä på barnen pyjamas så de går o bära i den sen om de somnar i vagnen =).
    Hoppa eran helg har varit bra hittills? Våran har varit toppen!! Kram Kram

    SvaraRadera