lördag 5 juni 2010

Imorron är ingen...

... vanlig dag, för det är Lottis födelsedag, hurra, hurra, hurra...! Hela 33 år blir jag... ;-) Tänk så ålderstiget, haha...!

Idag borde jag ha städat av här hemma, eftersom halva släkten kommer imorron eftermiddag, men det är tråkigt, och dessutom har det varit jättefint väder hela dagen... Så jag struntade i städningen, är det nån som mår dåligt imorrn, så får de fasen städa själva... Nej, istället har jag äntligen fått fingrarna ur och flyttat på aklejorna, ser jämnare ut i rabatterna på framsidan nu. De får stå i sydrabatten istället. Jag har gjort lite större kryddland, och ev hittat lite persilja stående där ingen persilja ska stå. Så den har jag flyttat dit den ska vara. Jag har rensat upp ett land, och gjort prästkragarna ogräsfria, haft vattenkrig med L och M, fikat med svärmor och Lo, grillat, druckit cider, druckit mousserande vin och nu mår jag ganska fint :-)

Imorron ska jag göra rabarberpaj, det blir ingen tårta, det blir paj och muffins, det får räcka...

Nu ska jag ut på nattlig räd... ;-) Sen sova...

Ha en bra nationaldag imorron!

1 kommentar: