söndag 27 juni 2010

Det är liiiite...

... för bra väder för att jag ska sitta inne, men samtidigt är det dunderhett redan nu på altanen... Jag låg ute ganska mycket igår, brände mig lite lätt på ryggen och lite på magen, så jag tar det lite lugnt idag, men det blir nog en stund idag med :-) Färg på armar och rygg börjar jag ha så det räcker, men benen de bleka skulle behöva ha lite oxå.

Upptäckte igår att jag inte alls kan ha bikinin från förra året som jag trodde... Den är förstor. Så nu går jag omkring med udda delar från två gamla. Ett par gamla trosor som är från 2004 när vi åkte till Mallis... "Du är ju mindre än då vi åkte dit", sa N igår, "då hade du "handles" på sidorna, det har du inte nu." Och det stämmer, det finns inga "handles" där idag :-) Sen en gammal överdel som jag aldrig riktigt kunnat ha, den har alltid varit mer eller mindre liten och jag har aldrig riktigt gillat den. Nu sitter den så bra som den aldrig har suttit :-) Grejen är ju bara att bägge dessa är ju ganska nötta redan från början, så på onsdag när jag åker och klipper mig, så ska jag se om jag kan införskaffa en ny. Det behövs, om inte annat för höstens resa.

Ikväll MÅSTE det bli promenad. Ätit och druckit gott hela helgen, så nu blir det andra bullar. Vi pratade om det i fredags, An är med i VV och har gått ner några kilo, men hon såg ju oxå att jag blivit mindre, så vi pratade lite om det. Jag sa att jag inte ändrat på så mycket, mer än storleken på vad jag äter. Att jag äter betydligt mindre idag och mår bra av det. Sen minskar jag väl, utan att tänka på det riktigt, på kolhydrater oxå. Jag äter inte speciellt mycket potatis och pasta t ex. Äter lika gärna broccoli t ex. Det gör väl sitt till. Men det är skönt att vara mindre :-)

Midsommar var för övrigt sådär perfekt som en midsommarafton kan vara. Så dunderfint väder att vi kunde sitta ute hela dagen från sillunchen till sena natten. Våra gäster gick hem kl 1, tror jag. Då var alla ganska nöjda och även ganska trötta. Alla tyckte det var alldeles lagom. Ingen blev drängfull, ingen blev taskig mot någon annan... Vi hade det bra, helt enkelt. Pratade, skrattade, åt, snapsade inte så mycket som förra året, åt massa godis, mm. En underbar dag!

Nu ska jag bara vänta på att tvätten blir klar, så ska jag hem till mors symaskin, sy in min jumpsuit, och försöka laga N:s jeansfickor, så han slipper släppa nycklarna genom byxbenet... ;-) Sen ska jag hänga på altanen, och ev kanske blir det ett bad till kvällen... vi får se.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar