fredag 2 september 2011

Förkyld?

Igår när vi vaknade Nora och jag, så tyckte jag att hon verkade lite tät i näsan. Dock inget som påverkade henne nåt nämvärt, men jag hade en ganska trött och seg liten tjej här igår, som inte åt sådär himla mycket och som gärna ville ligga på mig och sova. Våran tjej är inte kinkig av sig, bara om maten dröjer för länge och vid blöjbyten, men annars gnäller hon sällan, men igår var inget riktigt bra. Bara om vi satt i favoritfåtöljen och tittade på tv och sov. Var liiite, liiite orolig, men bestämde mig för att avvakta under natten och ringa BVC idag på morgonen om problemet var kvar.

Hon somnade ca 23:30 igår efter att först ha ätit av mig och sen satt i sig 90 ml ersättning. Jag trodde ungen skulle spy big time, men inget kom upp och sen somnade hon gott. Sov till kl 4, då hon började smacka efter mat. Inte mig emot eftersom matfabriken fyllts på igen. Hon åt, men då började hon hosta och nysa om vartannat och jag tyckte näsan täppte igen oxå. Skit med, tänkte jag och sov inte sådär jättemycket mera... Nåt måste jag iaf sovit eftersom jag inte märkte när N gick upp och åkte till jobbet... Hur el som så vaknade hon runt 7 och ville ha mera mat, och då märktes inget av varken hosta el nästäppa. Jag bestämde mig iaf för att ringa till BVC och kolla lite. Hon känns så liten och det känns inget bra i magen alls om hon råkat ut för sin första förkylning... Jag ringde och nu har jag lite mera att gå på iaf. Tog febern på henne oxå, men 37 är ju fullt normalt, så ingen feber.

Hon åt strax efter 8 igen och sen somnade vi bägge två, hon på mig och vi vaknade lite efter 9. Under morgonen har jag inte alls märkt av varken hosta el nästäppa. Någon nysning, men det brukar hon göra. Hon har precis smäckt i sig 60 ml ersättning och nu ligger hon i vagnen och knorrar och sover om vartannat, så jag tror att vi kan blåsa faran över, men vi får väl se till natten. Jag har haft lite ont i halsen ett par dagar, men det försvann nu inatt, så jag hoppas att vi bara fått nån lightversion och att det värsta redan varit, eftersom hon var risigare igår.

Nu ska vi strax åka till A-rum och ta ut MeandI-paketet och Ellos-paketet. Fröken blir så bortskämd, så det är inte klokt ;-) Eller vi kanske skulle ta en promenad först. Vädret är helt underbart och frisk luft behöver vi båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar