måndag 19 september 2011

Hon sover!

Och klockan är bara 21:30... Visserligen har vi hållit på sen strax före åtta, men ikväll tänkte jag inte ge mig... Hon har varit vaken mycket och vi har varit iväg på olika saker, och jag såg ju att hon var trött redan vid sju när vi åt. Hon fick lite ersättning runt 20:30, så att jag säkert skulle veta att hon var mätt, hon åt kanske hälften, sen sköt hon bort flaskan. Fick ge henne näsdroppar bara lite senare (fasen oxå! Hon har inte behövt några sen i torsdags kväll... sjutton oxå!), men nu sover hon, sen typ en kvart tillbaka.

BVC idag. Nu väger tösen 3620 g och är fortf 51 cm lång. Karin trodde nog att vi kanske var välan frikostiga med centimeterna sist, för nu stämde hon bättre med både sin kurva och genomsnittskurvan. Jag skiter i vilket, jag känner att hon blir tyngre och att hon utvecklas. Det händer massor nu. Följer med mycket mera nu, är mera vaken, "pratar", ler när man busar med henne och är nöjd för det mesta. Hon gillar babysitterna och figurerna där och hon gillar babygymmet oxå nu, när hon kommit på att hon kan "prata" med de figurerna oxå :-) Hon är så go, min lilla tjej :-)

Stan idag, då jag upptäckte igår att fröken håller på att växa ur alla 50-byxor. Så det fick bli Lindex för lite inköp av nya byxor 2 för 3 är bra grejer :-) Dessutom hade de rea-ställning, allt för 25 :-/st. Så jag hittade ett par byxor där med :-) Det jag tänkt mig till er lille kille, Sofi, fanns inte kvar, men jag hittade annat istället :-) Så nu kan vi ses :-)

Avbrott i tillvaron! Fröken vaknade, nappkris och hicka, men nu är läget lugnt igen. Ska äta lite bara, och sen ska jag oxå hoppa i säng. Antar att det kommer vara matdags runt 12 inatt, när hon somnade så tidigt, så jag är redo med ersättning, annars lär hon väl vakna varannan timme el nåt som hon gjort annars när hon somnat tidigt.

Nä, om jag skulle försöka sova lite jag med, innan det är matdags igen. Sen hoppas jag att hon sover som vanligt efter det... annars tänker jag inte lägga henne tidigare i fortsättningen förrän hon själv vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar