måndag 12 september 2011

Måndag!

Egentligen känns väl alla dagar likadana just nu, bara att N är hemma två el tre dagar beroende på vecka. Men idag är det visst måndag. Vi trampar på här hemma, jag och Nora. Inatt har hon premiärsovit i sängen. Jag la henne på tvären med täcket uppvikt bredvid henne. Hon har sovit bra, bortsett från att hon som vanligt inte somnade förrän runt 23... Såg i morse när jag lyfte upp henne för mat att det blir välan tajt för henne på tvären, ungen växer ju så det knakar, så inatt får det bli kuddar och filtar runt henne och på rätt håll.

Förkylningen verkar vara tillbaka. Fick ge näsdroppar igår kväll, sen senare under natten och när hon vaknade för mat vid 5-tiden, så var det dags igen, el nä förresten, då fick hon bara koksaltlösning. Vill ju inte hålla på med näsdroppar egentligen, men tycker så synd om henne när hon ligger och stönar och snarkar... Hon sover ju, så henne bekommer det säkert inte, men ändå... Skönt iaf att jag slapp ge henne något under två dygn iaf. Idag har det inte märkts något vidare på henne, så fattar ingenting... Ska försöka hålla mig till koksalt inatt och se vad som händer, för ibland tycker jag inte att näsdropparna hjälper så himla mycket. Det som är så konstigt är att hon inte är snorig, har kört med snorsugen flera gånger, och det har kommit lite en gång. Karin på BVC pratade om mjuka broskväggar i näsan, så kanske det bara är det hon har... Jag vet inte.

Var på Öppet Hus idag, trevligt som vanligt. Snorpan blev hungrig mitt i allt och eftersom hon ätit av mig innan vi gick (dock inte särskilt mycket, så räknade med hunger ganska snart igen), så fick hon ersättning, som hon spydde upp... Bara att byta kläder och bada när vi kom hem. Förstår inte det heller, för hon säger alltid ifrån när hon inte vill ha mera, el inte är sugen, och inte var det speciellt slemmigt heller, så... nä, fattar inte. Det har hänt ett par gånger tidigare, hon blir mest förvånad när det händer, men jag vill ju att hon har maten kvar i magen, där den gör nytta... Nåja, det har hänt typ två gånger innan.

Vi ska inte till BVC förrän om en vecka, och om förkylningen eller vad det nu är hon har kvar i mitten slutet på den här veckan, tänker jag ta kontakt med VC för en koll, så jag åtminstone får veta om det är förkylning el nåt annat. Det känns så himla olustigt bara. Har iaf fått lite tips av en annan mamma idag, vars son blev dunderförkyld när han bara var 3 veckor.

Snorpan sover i vagnen sen en dryg timme tillbaka. Hon har inte sovit jättemycket på förmiddagen, utan varit ganska pigg och med, så jag förstår om hon är trött nu. Dessutom fick vi ju ta ett oplanerat bad, och det tar oxå på krafterna. N kommer hem snart, då ska vi äta, sen funderar jag på en promenad och senare ikväll ska vi till mamma och pappa, som kom från Jönköping igår, och som handlat lite grejer. Dessutom ville de gärna träffa sitt barnbarn igen, över en vecka sen nu...

Men nu mat, blir något så kulinariskt som makaroner och korv... *yummie* eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar