fredag 16 september 2011

Näpp!

Glöm inlägget nedan. Jag tävlar INTE, för jag kan inte kommentera i nämnda blogg. Skit samma! Det är bara en tävling och jag hade säkert inte vunnit ändå... Surt, sa räven... Nä, ärligt talat, skit samma, orkar bara inte ta bort inlägget nedan.

Har en del nya bilder på Nora, ska se om jag kan lägga in dem ikväll. Damen vaknade redan kl 8 i morse, för mat och sen tänkte jag att hon väl somnar om som vanligt, men det gjorde hon inte. Sen har vi varit iväg hela förmiddagen, på mitt gamla jobb som de håller på att flytta tillbaka. Så fröken har vandrat från famn till famn och tyckt livet har varit jättespännande. Så nu hoppas jag att hon kanske somnar lite tidigare ikväll och kanske vaknar typ 8 imorron med. Det skulle vara helt oki. Dessutom gillar hon sin säng. Hon vill inte sova på mig längre på morgnarna, som hon gjorde innan... min stora lilla tjej, det går så himla fort. Hon börjar kännas stor redan... De första 50-kläderna är hon på väg att växa ur och det ska bli riktigt spännande att se vad hon väger på måndag.

Förkylningen verkar bättre. Inatt har hon klarat sig utan näsdroppar, bara kört med koksaltlösning och lite snorsug, men som vanligt kommer det inte mer än lite lite. Hon fick koksalt i morse, men sen har hon klarat sig utan. Hoppas kommande natt kan bli likadan. Jag har alltid trott på att ju mindre medikamenter man plockar i sig desto snabbare blir man frisk, iaf vad gäller virus, men jag vet inte. Hoppas hon blir av med skiten snart iaf.

Nu sover hon i vagnen, har inte sovit mycket under förmiddagen, så det började vara en ganska sliten tjej nu. Hon brukar alltid somna på någon av oss och sen kan man lägga ner henne i vagnen (vill inte ha henne i sängen dagtid, eftersom den är uppe och jag oftast är nere, och vi inte har någon babyvakt än) och hon sover vidare. Nu kunde jag lägga henne i vagnen direkt och bara dra lite fram och tillbaka några gånger.

Fick jordens goaste leende från henne när vi busade i morse. Vi lekte tittut i baby-sittern och rätt som det var sprack hela ansiktet upp i jorden leende och det var så nära ett skratt oxå :-) Hon är ganska snål på leenden annars, så hon gjorde min dag :-)

Nu ska jag se om jag kan dammsuga lite uppe, fröken brukar sova ändå. Det behövs verkligen, och våttorkas oxå, men dammsugningen först.

Ha en bra fredag!

1 kommentar:

  1. Vad tiden går! redan en månda lilla Norapluttan! Misströsta inte för Lundmyr tävlingen, tycker själv att deras kläder är för små i storleken, för hårda i ärmarna & knapparna är dålig kvalité...

    Hoppas allt är bra med er!

    KRAM

    SvaraRadera