söndag 11 september 2011

Mm, jag vet...

... det är 11 september idag och 10 år sen terrorattentaten i New York, men det känns som att alla skriver om det idag, och jag har verkligen inget mera att säga om det, så... näe. Det är lika hemskt det som händer oavsett om det är 10 år sen, eller 20 eller 100, och inte kan det göras ogjort heller...

Så jag tänker uppdatera med lite bilder istället. Mobilbilder visserligen, men det är enkelt och det är oftast den som jag har med mig, och eftersom det är ögonblicksbilder det handlar om, så går det fortast. Nu har jag blivit bättre på att ta med systemkameran, men jag kan bli ändå bättre.



Men mamma, jag vill faktiskt inte vara med på kort nu...



Mina nya kläder från Polarn och Pyret, som jag fick av mammas forna kollegor. Jag ligger inte stilla så det syns, men byxorna var för korta, så dem får "tant Kerstin" byta.



Undra om det blir mat snart, det skulle faktiskt sitta fint nu...



Sjutton oxå, nu lurade mamma ner mig i den här himla sängen igen när jag sov...

Igår flyttade vi in sängen i sovrummet. Hon har ju sovit i insatsen till vagnen hittills och det funkar bra, men hon börjar röra sig om nätterna nu och vrider och vänder på huvudet och jag är rädd att hon snurrar in i sidan och hamnar med näsan i täcket som hon ligger på eller vagnsdynan och inte får luft... Inatt sov hon i liggdelen stående i sängen, eftersom hon sov när vi gick från Anna, Mathias och Ellen igår, så dår krånglade vi inte, men inatt ska vi testa. Tänkte lägga henne på tvären med en filt på ena sidan. Hon gillar ju inte när det är för varmt heller, så tycker det borde kännas lite bättre för henne, men men, det vet vi imorron bitti...

Trevlig kväll igår, fikade hos Anna och Mathias och kikade på Ellen som bara är 10 dagar yngre än Nora. Bägge tjejerna sov mest eller åt, men när de blir större hoppas vi att de kommer ha mycket glädje av varandra. Ellen hade riktiga röstresurser och visade tydligt när saker och ting inte passade damen. Nora låter ju, men inte på långa vägar sådär...

Imorron är det Öppet Hus igen, så vi knallar väl dit, Noran och jag. Pappan i huset jobbar förmiddag, så nu är vi ensamma om dagarna igen. Fast det är enklare, för hon är inte hälften så styrig på dagarna som på kvällarna.

Igår och inatt har fröken inte fått några näsdroppar och det har funkat bra, så hoppas att den lilla förkylningen är överstånden nu. Då återstår bara att vänja henne av med kvällsamningen, så kör vi ersättning för hela slanten sen. Alltså, det är viktigt med amning, men när hon blir mindre och mindre intresserad och mest frusterad för att det inte finns så mycket som hon vill ha, och jag mår dåligt över det, då finns det ingen anledning att hålla på och krångla. Hon tar flaskan med glädje, äter mellan 70-90 ml varje gång och känns mättare och nöjdare med det. Då känns det fasen bättre att bara köra med ersättning. Hon äter mera ersättning än på mig nu, och det känns bara bökigt, även om det smidigt att alltid ha maten med sig...

Inatt har hon sovit ganska kasst, vaknat varannan timme och smackat efter mat, men inte ätit speciellt mycket, så antar att det blev lite fel igår kväll när vi inte var hemma och hade vanliga kvällsrutinerna. Dessutom åt hon sitt sista mål på tok för tidigt för att klara sina 5 timmar som hon vanligen gör om nätterna, så det blev väl oxå fel. Dessutom är hon trög i magen, har fått hjälpa henne med massage och febertermometern. I förrgår fyllde hon tre blöjor på det viset, och i morse blev det en, men det stönas och stånkas och fises och inget mera händer... Jag har kass mage och jag vet hur dåligt jag mår ibland, så jag tycker så synd om henne, min lilla tjej... Ska inte till BVC förrän nästa måndag, men håller det i sig i veckan, så ska jag ringa och höra vad jag ska göra.

Oj, långt inlägg. Alla som orkat läsa hela vägen räcker upp handen, så får ni guldstjärna ;-) Nä, jag skämtar. Sorry, det blir långa inlägg ibland och mycket Nora, men det är min värld just nu...

Nu ska jag organisera om bland frökens kläder. Hon har ju fått så mycket, så en låda som hon haft hittills räcker inte alls längre. Dessutom måste vi få lite struktur på storlekarna.

Ha en bra söndag!

2 kommentarer:

  1. Så söt hon är =)
    Synd att Tommie inte tyckte vi skulle komma o våldgästa er idag en sväng!!! Hade vart kul!! Jag har sett ut kläder som jag ska köpra till henne =) Får skicka efter från Lindex dock, för den fanns inte i inne i stan i den st jag ville ha. Va bra att hon är bättre med förskyldningen!!!! Jag börjar fasa för sjukdommar här hemma nu lagom till bebis kommer. Men de blidde ingen bebis i helgen iaf. Så vi väntar fortfarande =) Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Söt hon är. Svarat på bloggen. Tycker dte är lite krångligt att komentera hos dig.

    SvaraRadera