tisdag 13 september 2011

Här sitter jag!

Dgens mission var att börja städa nere. Det ser för bedrövligt ut och fötterna klibbar snart fast i golvet... Eftersom Nora älskar sin babysitter, så tänkte jag att jag enkelt flyttar med henne varefter jag blir klar. Jodå, det hade nog funkat om jag kommit igång nån gång... Och nu borde jag verkligen göra det, eftersom Snorpis sover i vagnen sen en stund. Måste byta dukar i stora rummet och i köket, för det är fläckar på två av tre, och sen damma. Tänkte börja byta gardiner oxå. Dammsuga behövs alltid, men det får bli när N är hemma, hon reagerar olika på den varje gång. Hon blir inte ledsen, men tycker inte riktigt om den heller.

Vad är det med den här förkylningen? Igår kväll var hon ganska täppt, men fortf ganska opåverkad. Hon fick koksalt innan sänggående och sen tog jag snorsugen. Lite kom ut, och hon blev förbannad som vanligt, den gillar hon inte. Somnade före 23 på mig, jag kunde lägga över henne i sängen, åt rätt håll inatt och hon sov till 2:40, sen ville hon ha mat, men åt bara lite innan hon sov igen. Hon rosslade lite, men tror att den högre kudden hjälpte en del. Vaknade 5:40 för mera mat, men åt bara lite då med. Sen bajsade hon jordens blöja och ingen kunde vara gladare än jag, för magen har ju varit lite si och så med. Det låter som att hon är jättetäppt i näsan om nätterna, men som sagt nästan inget snor kommer ut... Hon vaknade 6:20 och smackade igen, men då var jag ner och hämtade ersättning åt henne, så att hon kunde somna i lugn och ro sen igen, för det började vara lite si och så med tillgången på mig. Det tog till efter åtta innan hon somnade och det är hon inte van vid riktigt... som sover till 10 annars typ. Idag är hon som vanligt, ätit nu på morgonen, både ersättning och av mig, men är väl lite segare än vanligt (kan bero på styrmorgonen oxå). Så svårt att veta, för hon är ju inte större än att hon sover mer än vad hon är vaken än så länge. Nåja, så länge hon äter, så ska det ju inte vara nån fara, enligt BVC... och det gör hon ju.

I em ska vi åka till stan, hälsa på pappas moster och handla. Fick en klänning av A och M i lördags, men jag har redan en och tyvärr var de i samma storlek. A hade inte kvittot kvar, men tänkte göra ett bytesförsök ändå. Noris behöver en kofta, så tänkte se om det går att byta. De brukar inte vara omöjliga. Lappen sitter ju kvar och den är ju oanvänd, så...

Attans, vad det blåser. Blir ingen promenad idag, hoppas på bättre väder imorron.

Nu låter det i vagnen, så ska väl se om fröken börjar vakna eller hur det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar