fredag 5 augusti 2011

Igår morse...

... kl 5:05 vaknade jag och var pinknödig. Första gången den natten, så det var ju mer än godkänt. Raglade ut på toan, trött och dann, satte mig på toan och... ja, resten behöver vi kanske inte ta... Då gick slemproppen...! Oj, tänkte jag, vad ska jag göra nu? Ska jag väcka N? Ringa mvc? (som om dom skulle svara den tiden...*pucko*) Ringa förlossningen? Så satt jag där och insåg att jag inte skulle göra ett skit, mer än att gå och sova igen och se vad som hände... Kan väl säga att inget mer har hänt... Jag har lite bruna flytningar, men de har så gott som slutat nu. Lite, lite småvärk i ryggslut och höfter, men det försvinner med Panodil och det fick vi höra på föräldrautbildningen att om värken/värkarna försvinner med det, så är det inte på gång än. Så jag väntar väl lite till.

Hade näst sista tiden inbokad på mvc idag. Allt bra, bebis ligger ännu längre ner nu, och hon trodde nästan garanterat att slemproppen gått för att jag börjar mjukna och öppna upp mig lite. Däremot trodde hon inte att det var dags riktigt än, men en början iaf. Hjärtljuden låg på 150 idag, högsta hittills, och idag låg h*n faktiskt riktigt stilla. Jag hade liiite högre blodtryck idag, men inget oroväckande. Hon tyckte att jag hade tänkt alldeles rätt igår med slemproppen och flytningarna, är det inget färskt blod som kommer, så är det ingen fara. Sen är det väl såklart upp till var och en, jag kan ju inte sitta här och säga att man inte ska ringa förlossningen bara för att jag inte valde att göra det... Bara det att jag orkar inte vara nojig, jag har nog med mig själv och min sparkande bebis, och så länge allt känns normalt och som det brukar, så tänker jag inte börja noja...

BB-väskan är dock färdigpackad nu. Kände att det kanske var lite läge för det nu, så den får väl bli placerad i hallen el bilen så länge nu. Ska fylla i lappen om förlossningen oxå, jag har ingen aning om ifall bb kan se vad mvc skrivit om mig, glömde fråga idag... Så jag fyller i lappen för säkerhets skull.

Nu, slapp på altanen, sen lämna paket i A-rum...

1 kommentar:

  1. Spännande spännande! Håller tummarna för att det snart är på G & önskar dig/er All lycka!
    KRAAAAAM

    SvaraRadera