måndag 22 augusti 2011

Bilder!

De är tagna med mobilen och ganska kassa, men bilder iaf. Vi har massor med bilder, men de ligger på Ns dator och jag har inte flyttat över några till min än, så ni får hålla till godo med dessa så länge :-)



Första bilden på BB, inte många timmar gammal där... *snurpan*

Annars flyter livet på, de två sista nätterna har varit lite mindre styriga och vi försöker in tidiga nattrutiner, det verkar fungera bättre. Inatt somnade hon bredvid mig nån gång mellan 23:30-00:30 vilket är minst en hel timme tidigare än natten innan. Vi "liggammar" för det är minst styrigt för fröken just nu och dessutom kan jag slumra lite oxå under tiden hon äter, även om jag är skitnervös för att hamna på henne el göra något annat. Å andra sidan, så vaknar jag i samma ställning varje gång hon sover bredvid mig, så tror knappast jag vågar röra så mycket på mig...



En av de första "vakenbilderna".



Mycket gul liten flicka innan hon fick ligga i billibädden, inte kul att se henne så... :-(

Har vaknat ett par gånger av att jag drömt att jag inte vet vart jag har henne, att hon ligger nere vid mina fötter eller att hon har knölat ner sig långt under täcket och kvävts, dom drömmarna är helt hemska och jag blir lika lättad varje gång jag känner henne bredvid mig el ser henne i barnvagnsinsatsen. Ja, hon sover i barnvagnen, sängen är inte riktigt komplett med skruvar och dessutom gillar hon sin vagn, tror hon tycker den är ganska ombonad mysig. Hon ligger där just nu och sover.

Maten funkar, har tom läckt lite och inatt fick jag pumpa, trodde jag. Det kom inte så mycket, tycker det känns mer i brösten än vad det kommer och dagtid behöver jag aldrig pumpa även om hon inte äter så mycket varje gång... Ska lämna tillbaka pumpen till BB efter BVC på onsdag och se om vi kan hitta en enklare på apoteket. Kan inte hålla på att hyra pump som inte används mer än ett par tre gånger...

Nej, bilder var det och sen ska jag förbereda middag medan fröken sover, gäller att passa på. Nej, jag ska inte klaga, har tvättat två maskiner tvätt och dammsugit nedervåningen idag, hon är väldans snäll sådär :-)



8 kommentarer:

  1. Vilken liten bedårande Sötnos!

    Både Gos & MiniGos sov i sin vagn nattetid tills de var 4 mån, ingen har varit problem att flytta till spjälsäng efter det!Tycker det funkar utmärkt!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Nej men så fin. Och dunderlik dig!!! :-)

    Jag har avent manuella amningspump. Haft den till alla 3, och rekommenderar den starkt. :-) typ 600 spänn!

    SvaraRadera
  3. Så söt hon är!!!
    Hoppas på och få se den lilla Irl snart =)
    Här händer inte så mycket, har sammandragnignar som gör rejält ont men de stannar av vid panidol än. Börjar bli lite frustrerande nu, fast jag gärna tycker att den kan ligga kvar i magen i alla fall till helgen. Anton är född i vecka 37 + 3, det passeras på onsdag!!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Den här... :-) http://www.familjeapoteket.se/sortiment/gravid-amning/brostpump/philips-avent-manuell-brostpump

    SvaraRadera
  5. Njea...till bebisen så har jag inte haft nån windstoper, man är ju inte ute i pulkabacken på samma sätt med dom som med större barn.
    Men vi har haft fom fleece jackorna till dom. Och vart tok nöjda! Perfekt!
    Du som "fröken" borde veta vilka kläder/ märken som fungerar på dagis o i det tempot? :-)
    Tradera, ja...Vann just ett par skalbyxor till Linn från didrikson för 100 pixlar!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att hon ta nappflaska, tyckte oxå det var skönt med Lucas, då kunde man slappna av när man visste att han även "överlevde" utan mig =). Konstigt det där med nappar, Lucas tar bara MAMs 0-6 mån allt annat spottas ut =) Sötnosar! Snusa nykläckt bebis åt mig med! det är så kort stund de är så små! Igår började lillkillen dra sig fram på golvet & genast blev han större =)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej jag heter Joanna är är 23 år.
    När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
    Så besök gärna min blogg:)
    kram

    SvaraRadera
  8. sååå fin! Grattis än en gång!

    SvaraRadera