måndag 8 augusti 2011

Det här är så konstigt...!

Idag är dagen då flera av mina vänner och familjen börjar jobba igen efter semestern. Och här sitter jag... och ska inte jobba på mycket länge... Det känns helknasigt. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig för... Elin gav mig en bra idé förut, om att städa frys och skafferi, och det skulle verkligen behövas, men jag kommer inte till... N åkte och jobbade för en halvtimme sen och här sitter jag... Nästan lite handlingsförlamad...

Jag har en bra dag idag, så jag skulle verkligen passa på att få lite gjort, men... ja. Vi får väl se vad som händer under eftermiddagen... Skum känsla är det iaf...

Helgen har iaf varit bra. I lördags spenderade jag större delen av dagen med att känna att jag inte alls ville åka iväg på kvällen och äta middag hos A och K, men oj, vilken mysig kväll det blev med många skratt :-) Klockan var närmre två innan vi var hemma och det var inte riktigt meningen... Vi hade ju tänkt åka till Kalmar på söndagen. Det gjorde vi oxå, bara att vi kom iväg lite senare än tänkt. Så det blev en hylla till datarummet och ett skötbord på IKEA. Sängkläder som jag kikat på jättelänge som skulle utgå, så såna blev det oxå (trots att jag inte tänkt mig det just nu...), sängkläder till bebis, eftersom jag köpte fel i Ullared, och lite fler spjälsängslakan. Sängen får väl till nästa helg typ, så skulle något ske nu, så får det bli vagnen el hos mig så länge. Det funkar. Blev en sväng på Cubus oxå, fick lite akutpanik att jag nog inte har så mycket kläder ändå, så har handlat lite mer på Lindex tidigare och nu blev det body och kofta på rean och en turkos munkjacka, så nu känns det lite bättre. Två mössor oxå, så nu har jag några tunnare mössor till att börja med. Måste bara bunkra lite blöjor oxå.

Så helgen blev bra, och ett bra avslut på semestern, och nu sitter jag här... Lugn bebis, lugn mamma, nästan välan lugnt, och kommer mig inte för nånting... Jag har en sak som gnager och jag vet vad det är, men det är enbart för mig själv och ingenting jag tänker skriva om, men bra känns det inte... Tyvärr kan jag inte göra något åt det heller, så det är liksom bara att gilla läget... Ska skicka ett mess senare, men det kommer inte att ändra något...

Och eftersom jag ändå inte kommer mig för att få något vettigt gjort, så hoppar jag väl in i duschen, för det behövs...

1 kommentar:

  1. God kväll i stugan!
    Jag vill bara passa på att tacka för ditt engagemang och för din fina kommentar :-) Du redde ut en hel del tankar som jag bar på . Lycka till nu med förlossningen, det kommer att gå kanon fint! Tänk vad fort det har gått trots allt, jag tyckte nyss att du plussade :-)

    TACK igen!

    och kram :-)

    SvaraRadera