måndag 8 februari 2010

En bra dag!

Idag är en bra dag. Även om det inte kändes så när jag gick upp i morse, men jag har haft bra koll på läget hela dagen faktiskt. Bra planering på förmiddagen, vi brukar annars vara ganska bra på att prata om annat, men nej, vi gjorde vad vi skulle...

Relativt lugn barngrupp, även om det var lite stim, men det var skönt med 10 barn bara. Raggmunk och kroppkakor till lunch. Sådär gott, tyckte barnen och jag med... De stora försvann på kyrkans verksamhet, jag bakade till mellanmålet, och skolpersonalen fick några bullar de med. De ville ha receptet nu efter deras konferens, men jag kör ju inte efter något recept. De fick ingredienserna, men sen får de köra efter eget huvud.

Igår ramlade jag i golvet när jag lekte med Ludde när vi var hos I. Kände ingenting då, men idag är jag öm på höften, jag har ont i armbågen och jag känner av nacke och axel... Trodde inte det var så farligt, det gick ganska lugnt till väga, men tydligen så... kändes när jag knådade deg förut...

Ytterligare en hemsk elräkning fick vi idag... Nästan 4000:-, helt gräsligt. Vi måste göra något åt den... Så här kan vi ju inte hålla på.

Nu ska jag leta reda på något att stoppa i magen, innan det är dags för kör om en timme. Funderar på att prata med Jenny idag, om att jag kanske inte kommer vara med så mycket i vår heller... Jag pallar inte riktigt. Orken tryter... Vill ju mest bara självdö i soffan om kvällarna just nu... Även att jag tycker det är jättekul att sjunga, så blir det inte roligt då... =/

Men mat först, vad jag nu ska hitta på. Värma soppa, antar jag, enklast så.

Ha en bra kväll!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar