torsdag 25 februari 2010

Attans...

... Ulrica, jag har glömt din award. Det får väl bli ett av helgprojekten... Tisdagen blev ju inte riktigt som jag tänkt, med all jäkla snö och snöskottning...

Ikväll har vi haft apt, nu har jag duschat, jag har en maskin tvätt som snurrar, och kaminen sprider värme. Det är nästan mildgrader ute, och bara tanken på det piggar upp avsevärt... Kanske ser vi ett slut på den här helvetesvintern oxå... Men hallå! säger en hel hög nu, jag gillar faktiskt vinter och snö...! Alltså, jag kan inte påstå att vi har något väldigt kärleksfullt förhållande, vintern och jag, oavsett snömängd el kyla, men jag tycker ändå att våra fyra årstider har sin charm, allihop... Men nu har jag haft vinter så det räcker och blir över... Som en mamma sa häromdagen: "om all den här snön hade varit uppdelad på tre år, då hade barnen haft roligt i tre vintrar, istället för att knappt kunna ta sig fram nu..." Det ligger något i det...

Så, nu har jag avhandlat vintern klart... Nu ska jag ta mig uppåt i huset, och torka mitt hår, kolla på lite hockey och sen hoppa i säng. Stänger imorron, men vi har inte barn längre än till 15, så ska börja 9 ändå. K ska få gå hem efter lunch, tänkte jag. Ja, hon får gå före med, om hon vill. Vi har liksom fyra barn över dagen imorron... Det är inte så kul att gå själv en hel dag, annars hade jag fixat det själv, men det blir lite bökigt, med att t ex gå på toa, och vid lunch, då ett gäng ska sova, men ett annat vara uppe... Förresten, hon får vara kvar till efter lunch... annars har jag ju problemet kvar...

Nej, hårtork nu...

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar