tisdag 9 februari 2010

Det är så konstigt...

Ibland händer saker med mig som jag absolut inte är stolt över... Det handlar till viss del om avundsjuka och missunsamhet... Jag vill inte vara sån, och jag vill heller inte vara en sån person som till varje pris måste stå i centrum... Men ibland tar Charlotte 4 år över, och bara blir sur och tvär och tråkig för att hon helt plötsligt känner sig överkörd eller felbehandlad... Jag vill inte vara sån. Jag vill vara storsint och låta andra växa... Oftast funkar det, men idag blev det en sån här situation... Något som jag över huvud taget inte har att göra med, jag har ingen aning om vad det handlade om... Men en stängd dörr kan göra så himla mycket ibland... Och då börjar jag fundera, och det är då jag kan bli så här... För kanske missade jag något, kanske sas det något som jag vill ha del i... Bara det att det är ju inte alltid jag som bestämmer vad jag ska ha del i och inte... Som sagt, jag är inte stolt över mig själv i de här lägena, och dessa känslor försöker jag trycka undan så gott jag kan...

Idag har vi varit och lyssnat på vår nye förvaltningschef. Det låter bra, visionerna han har och hur han vill jobba, men det är nog tyvärr ganska långt ifrån vår verklighet... Synd, för det kan nog bli riktigt bra annars. Hoppas på att han kan få med sig några gamla uvar på sina tankar...

Nu ska jag hitta något till middag, inte bara macka och äpple som igår. Hann inte mer innan kören, eftersom jag som vanligt var tidsoptimist... Förresten, jag kunde inte säga ifrån om kören igår, det är ju så jäkla kul... Jag får försöka komma ihåg känslan redan hemma istället, så kanske det blir lättare att ta sig iväg... Jag vill ju sjunga, det är ju jag...

Nu mat!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar