onsdag 24 februari 2010

Det har varit solsken...

... och är faktiskt fortfarande lite kvar borta i skogskanten :-) Det har takdroppat och solen värmde faktiskt en stund. Bara det kan få en på riktigt gott humör :-)

Jag öppnade i morse, och när vi skulle sätta oss och äta frukost, en sådär kvart över sju, så kunde man faktiskt se en liten ljus rand i öster. Det blir faktiskt ljusare och det kommer faktiskt bli vår, trots att det är så satans med snö att jag skulle kunna sälja det för 1 kr/ton... Vem vill köpa ;-)?

Nu städar jag. Stora rummet är klart och just nu väntar jag på att köksgolvet ska bli torrt, som jag precis knäskurat... Mitt golv i köket är jättefint, beigt och gräddigt, men det blir sååå skitigt,och dessutom kilat skiten in sig i små små spår i plattorna och det är bara att plocka fram skurborsten och lägga sig på knä, för jag äger ingen med skaft... Nu är det gjort för den här gången. Bara det att jag börjar bli hungrig, tänkte göra caesarsallad, el en variant i alla fall, med kyckling, sallad, brödkrutonger och parmesan. Ja, draltar väl ihop nån dressing oxå, och det skulle sitta ganska fint nu... Dessuton hittade jag inga krutonger när jag handlade förut, så det borde jag göra... Tänkte att det ju går lika smidigt att fixa själv... Det gör det väl, men kanske kunde jag ha letat liiite till??

Näpp, jag får väl dammsuga uppe så länge då... El skura toa, el nåt lika mysigt...

Ha en bra onsdagkväll, vänner!

Kramen

1 kommentar:

  1. Självklart inte :D Jag vet lixom. Lottis, fsk lärare, boendes i djupaste småland, och sambo med mitt x's kompis!
    Korrekt? :D

    SvaraRadera