torsdag 8 april 2010

Hur gör man?

Hur väljer man sida i en konflikt man över huvud taget inte är inblandad i? Hur väljer man mellan två personer man egentligen inte känner...? Varför lägger jag över huvud taget ner tid och ork på det här...? Jo, för att det som händer berör. Jag vill inte skriva så ingående, det är redan så infekterat att jag inte vill strö salt... Det enda jag ångrar är att jag gav en kommentar som inte alls känns relevant i hela den här soppan... Det ångrar jag, och känner att jag nästan sänkte mig till samma nivå som personen som gjöt olja på vågorna... Nåja, gjort är gjort, och jag tänker inte skriva mera...

Ledig har jag varit och det har varit mer än skönt... Var inte alls så kul att gå till jobbet i morse, trött som en gnu och med noll lust... "Vad kommer du så tidigt för?" var det första K sa i morse... Ja, det undrade jag oxå, men jag hade en hel del jag låg efter med och det var skönt att få undan lite... Hon var snäll och tog med sig barnen till fritids, så jag fick ringa och fixa i fred.

I tisdags var vi i Linköping, så nu har vi en ny sängram och det ligger garderobsstommar över typ hela övervåningen... Ingen bild på röran, men sängen blev bra i alla fall :-)



Igår var jag oxå ledig, mycket skönt. Var i stan på eftermiddagen med mor och far, handlade en massa , och ändå så kom jag inte på förrän idag att jag behövde gummistövlar. Eller jag har vetat ett tag, men så ska man hitta ett par som sitter kvar på mina ämnen till fötter... Hittade faktiskt ett par idag. Svart- och vitrutiga med nåt rosmönster. Helt oki, 279 pix, vilket kanske var aaaaningens dyrare än jag tänkt, hade väl tänkt mig att komma undan med runt 100 spänn billigare, men men... Inte var dag man hittar ett par gummistövlar som sitter som de ska och dessutom inte är dunderbarnsliga. Inte alltid kul att ha likadana grejer som barnen på jobbet har på fötterna...

Nu ska jag gå och lägga på lite mer ved i kaminen och sen kolla klart på "Antikrundan" innan det är dags för dusch och säng. Börjar åtta imorron med, men ikväll tänker jag komma i säng tidigare än 23:40 som det blev igår... *hmm*

Ha en bra kväll!

Kram kram

5 kommentarer:

  1. Vad ska du så?
    Jag köpte cocktailtomater av en kompis dotter som sålde fröer.... så ska testa på det i år. Ha en bra helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Det var ju en del som du skulle så... =) Ja, bäst göra klart allt medans insperationen sitter i. Jag ska sätta mina tomater i krukor i veckan. Sen har jag barnens jordgubbar.... vet du hur man sköter sånt? /Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset på sidan.... ska in o titta där sen =). Hoppas ni haft en bra helg?! kram

    SvaraRadera
  4. Du strödde inget salt i mitt sår! Don´t worry be Happy! <3 /Nhea

    SvaraRadera
  5. Tack för den kommentaren. Behövde jag läsa =) Känner mig faktiskt inte dum längre! Kram S

    SvaraRadera