söndag 18 april 2010

Nu så!

Jag är inte ett dugg bakis idag... bara trött och seg. Inte ens sådär öm som vi pratade om igår, Hanna. Kan väl inte påstå att det händer alltför mycket här idag, men nu har jag åtminstone planterat om mina tomater, innan de växte ur sitt lilla hus... Två stycken gick av, men 26 st är kvar till mig, K och mamma, ev min svägerska oxå.

Nu har jag dessutom fått fingrarna ur och sått mina kryddor. Gräslök, timljan, mynta och citronmeliss. Persiljefröna ligger i vatten, för de skulle visst göra det 2-3 dygn innan man sådde... Bra att man läser innan...

Nu skulle jag egentligen ta tag i de sista blommorna som är kvar för omplantering, men de är så satans bökiga... Stora och bövliga... En har luftrötter och de vet jag inte vad jag ska göra med... En är stor och hög och jag skulle behöva stagningshjälp, tror jag... Nåja, ska kika lite på dem.

Nu blir det strax mat, bakismat, fast jag inte är bakis... Pizza el kebab, det är frågan... Lutar åt kebab. Ska höra med N om han börjar bli sugen. Han åker och jobbar sen vid åtta. En kväll för mig själv... Får se vad jag hittar på. Sugen på att börja kolla på "Tillbaka Till Eden", men får se om det går nåt bra på tv:n först...

Himmelens kul fest igår förresten... Kul att träffa lite nytt folk, även att det mest blir att man pratar med de man redan känner. God pastasallad och gott bröd. Kaffe, kladdkaka och toscakaka(?) efter. Mucho trevligt. Segt hem, sov stundvis i alla fall. Skönt att komma hem till sängen sen...

Nu mat.

Ha en bra kväll!

Kramen

4 kommentarer:

  1. Samma sak här, inte bakis men väldigt trött:) har inte heller så där konstigt ont som vi pratade om. Det var väldigt skönt att komma hem sen, men kunde ju som vanligt inte sova i morse...
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hanna: Jo, jag sov till 10... fast första gången jag vaknade var klockan inte mer än 7 nånting... så egentligen kunde väl inte jag heller sova, för jag kan ju inte påstå att det blev så bra sömn efter det.
    Nu har vi käkat bakismat, kebabtallrik och nu dricker vi kaffe. Lugnt och skönt. Kolla upp nån helg som ni är lediga, så vi kan bjuda igen bensinen. Ha det fint! Kram Charlotte!

    SvaraRadera
  3. Jag sådde mina tomater i veckan...... hur många frön satte du i samma kruka? /Kram S

    SvaraRadera
  4. Jag har dem inte i så stora krukor nu.... men jag satte 5-6st i varje. Men kanske få ta o plantera om dem ganska direkt sen när de kommer upp?! Lyckas jag med detta i år så ska jag så nästa år också =) Även kanske testa på lite annat! /Kram

    SvaraRadera