söndag 28 mars 2010

Ojdå... igen

Det här med bloggning är visst inte min starka sida just nu... Å andra sidan händer inte så mycket som är värt att pränta ner och å andra sidan var veckan som gått precis sprängfull... Jag var iväg mån, tis, ons, och torsdagen jobbade jag länge... och fredagen stängde jag. Tjohej, vilken rolig vecka... Jag var tvärdöd i fredags, kan jag tala om.

I helgen kom lite av orken och lusten tillbaka. Antar att det gjort ganska mycket att snön faktiskt nästan helt har försvunnit. Bara den stora högarna kvar och de har blivit avgjort mindre. I alla fall, så jag har tagit itu med städningen uppe, som verkligen behövdes, och nu idag så har jag vårpiffat stora rummet med fönsterputsning på insidan (alltid något), nya gardiner och omplantering av blommor. Det sistnämnda slarvade jag med förra året, tyckte inte det såg ut som det behövdes, men oj... det gjorde det nog. Nu har de fräsch jord i alla fall. Så nu ska jag bara torka av golvet därinne med, så får det vara färdigpiffat för den här gången.



Igår kväll hade vi årets första åskväder här. Efter Earth Hour satte jag på tv:n, hittade en film och satte mig att titta en stund. Pang bara, så slocknade hela härligheten utan någon förvarning... Trodde först att jordfelsbrytaren löst, men insåg att gatlampan utanför var oxå svart, och den går inte på vår jordfelsbrytare, haha... Sen dundrade det till och då fattade vi ju vad det var... Blekte flera gånger sen, och ett par gånger var det nästan blixt och knall på samma gång... Jag tycker åska är häftigt, men inte när det är mörkt... =/ Strömmen gick 23:15 (vintertid), men kom tillbaka lite fort... Bara det att det tog ju ett tag innan allt dragit förbi och vi kom till ro, så det blev inte så väldans mycket sömn inatt... Hoppas det blir bättre kommande natt.

Nej, nu blir det golvtorkande.

Ha en fin söndagskväll!

Kramen

1 kommentar: