tisdag 9 mars 2010

Jag är så grymt...

... jävla, förbannat trött nu, så jag vet inte till mig av trötthet... Vi kan ta det hela från början... Klockan som ringde i morse, åt häcklefjäll för tidigt... Var på jobbet 6:20, frukost, duka undan, varubeställning, underhålla barn, samla dem lite, käka lite frukt, ut, kaffe, in, äta lunch, söva småbarn, lite kaffe på det, och sen typ tack och hej - om det hade varit en vanlig tisdag... Idag skulle en gubbe från Momenta komma. Vi ska få nya västar med nåt hightech, som vi typ kan använda i skogen, så vi ser att vi har alla barn samlade typ. Skitbra, tyckte vi och han skulle komma runt 14. Så jag tänkte att jag är kvar. Kan planera morrondagens jumpa och lite, eftersom vi inte hann det igår... Fixade lite med födelsedagskorten, pratade med K när hon gjorde mellis, pratade med B ett tag, käkade lite godis, som K kom på fanns i ett skåp, och rätt som det var så var klockan mellisdags, och den där gubben hade fortfarande inte dykit upp... Mellis gick, vi drack lite mera kaffe, sparkade snö på varandra, retades med barnen och jag blev bara tröttare och tröttare... Kl 16 sa jag att nu skiter jag i det här. Jag orkar inte ta den där infon nu i alla fall, för jag är alldeles inihejdundrandes för trött för det... Så Bitte ringde vår ledare, och sa att vi gick hem nu, för jag orkade inte mer och hon hade ett annat möte kl 18... Jo, det förstod han ju. Sen ringer gubbskrället fem minuter senare, då svarar G, och då säger han att det här går ju inte. Vi får ta det imorron... Då gör han det till att han bestämt att det blir imorron, när det är vi... Nu tror han att det kommer funka efter lunchen imorron... Ja, eller hur!! Vi har 14 barn att ta hand om då... Lycka till! Sen har vi sagostund på fritids och sen tänker jag gå hem. Tänker ta ut en timme av de jag gjort idag med GOTT samvete. Imorron de i alla fall två över mellis, så det funkar...

Nu ska jag se om jag kan få ihop en saga till sagostunden imorron... Har halvt om halvt lovat K att skriva fortsättning på "Snöänglarna". Har ett namn, "Racervåren", men sen ska jag komma vidare oxå... Har en story, men jag ska få ihop det med...

Ha en bra kväll i alla fall! Själv ska jag inte göra ett skit! Jo, ha spa-kväll för mig själv!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar