onsdag 10 mars 2010

En bra dag!

Dagen idag har varit väsentligt mycket bättre än igår, trots att jag fick stanna kvar idag med av samma anledning som igår, men idag blev det åtminstone något gjort... Systemet är bra, men jag förstår ändå inte riktigt hur det fungerar än... Men vi har ju fått anvisningar och även tele.nr att ringa, så det ska säkert lösa sig...

I alla fall har har dagen varit jättebra. Lite seg morgon, men ganska mysig. Fem barn var alldeles lagom... 10 barn över dagen, vilket var grymt skönt. Det är stor skillnad på 10 och 14 som vi annars skulle haft... Bra gympa, och vi hade så kul... Vi är väl aningens galna, både jag och K, och efter ett infall från K igår så bestämde vi att vi skulle ha rumpslalom idag, hon och jag. Barnen skulle få vara domare och hejaklack... Vi sa att vi gör det till en lek, strunt samma vem som vinner, men när vi väl satte igång så for f-n i oss bägge två och vi "rumpade" på som bara den... Jag vann!!! Men nu har jag så ont i nämnda del att det är inte klokt... K skrattade åt mig, sa att det beror på att jag har för lite stoppning... haha. Hon har inte mer stoppning hon...

Sen blev det från gympan, men det är skönt att hinna gå igenom allt och idag hade vi verkligen ett jättebra pass. Jag var så nöjd efteråt och det var K med.

Igår när jag irriterat mig klart på bossen, så skulle jag städat egentligen, men jag hamnade ju här, och skrev sagan, så den läste vi på sagostunden förut. Jag blev riktigt nöjd med den :-) "Jag är så imponerad, vad du kommer på", sa K förut. Jo, men det är ju det bästa jag vet, näst efter att läsa andras böcker... Jag säger ju att det skrivna ordet är mitt element :-) I alla fall så tror jag att barnen oxå tyckte den var kul, det var knäpptyst och så log de igenkännande ibland, skrattade lite och det var så mysigt :-) Jag är så nöjd med min dag! För en gångs skull har det mesta bara flutit på, bara mysigt och kul :-) Och så solsken på det :-)

Nu har jag ont i halsen, och imorron ska jag till gyn... Det ser jag väl inte riktigt fram emot, men men... Måste kolla över lite handling oxå, jag sitter ju inte och åker till stan flera gånger samma vecka... Byta koftan på H&M oxå. Inte alldeles lätt att veta storlekar när man gått ner i vikt. Tog ju min vanliga utan att tänka mig för, eller hur kan man ju säga då... Stor som ett hus... Den kunde jag bara inte ha... Visserligen hade jag väl tänkt mig den lite over size, men inte så... haha.

Nu ska jag se så kaminen tagit sig ordentligt, sen ska jag ha spakväll. Tänkte haft det igår efter städningen, men det blev ju aldrig nån städning och sen var det för sent när jag väl skrivit klart. Ikväll är jag egentligen för trött, men jag skulle verkligen behöva lägga en ansiktsmask, och även en hårinpackning... Det är ju dags att klippa sig, och har varit ett tag, men jag försöker förlänga lite med att vårda så mycket jag kan.

Sen får det nog bli te ihop med "Guernseys litteratur- och potatisskalpajsällskap" :-) Gud, vilken mysig bok det är. Och Monica som trodde jag var lite för ung för att tycka att den skulle vara bra... Haha, antingen är jag betydligt äldre än min ålder (vilket jag ibland inte tar för omöjligt...), eller så har hon tappat stinget på äldre dar... ;-)

Mot kaminen, sen kroppsvård!

Kram

3 kommentarer:

  1. Hej! vi va de första med o testa de där västarna, mycket krångligt tyvker ja, skulle behöva va ett enklare system...men men, vi har inte testat dem så mycket eftersom vi bara har små 08 or:) så vi har heller inte fått in nån rutin på det...hoppas ni tycker det e bra.../jenny

    SvaraRadera
  2. Barnboksförfattare är kanske glammigare? =) Få hålla bokrelese i snofsiga kläder och klackar det vire nåt =)

    Kram

    SvaraRadera