söndag 7 mars 2010

Söndag, lata söndag...

... eller inte. Eller jo, i morse, men då hade jag sån dundrandes huvudvärk när jag vaknade att livet bara var misär... Som tur var hade N oxå rätt mycket skallebank, så han var inte heller så sugen på "morgonaktiviteter"...

Rostade mackor med körsbärsmarmelad och ost till frukost och sen maaaassa kaffe, och nu är huvudet rätt oki faktiskt. Tyvärr har magen kört igång igen... *blää* Lite rädd för att det är en ny magomgång, men jag hoppas på att det är en biverkning av hormonerna, knaprade i mig fjärde tabletten förut och bara en kvar nu. Hittills har jag inte känt av dem alls, mer än ett lätt illamående i fredags, men jag är inte säker på att det var av dem... Kommer inte ihåg om det fanns magvärk som biverkning, men skit samma, nåt knas på magen är det... Eller så beror det på att jag åt alldeles åt h---e för lite igår... Frukost, lunch och en macka till middag är inte mycket att leva på... och bara en halv kopp kaffe... Nåja, det löser sig väl under dagen...

Lata söndag, var det ja. Hittills, efter att huvudet dunkat klart, så har jag strukit undan allt som låg uppe huller om buller, tvättat en maskin tvätt och hängt, den andra maskinen snurar för fullt just nu, och nu ska jag bara släpa upp dammsugaren och ta mig en svängom med den uppe, så är helgbetinget klart. Ja, baka med. Ska göra citron- och limekaka till fikat imorron på jobbet, det är min tur.

Nu blir det dammsugning. El förresten, bakning först, har för mig att smeten skulle vila i kylen ett tag. Då kan jag dammsuga under tiden.

Ha en bra söndag!

Kram kram

1 kommentar:

  1. Skönt med sånna söndagar ibland.... när man inte har så mycket för sig.
    Vi ska ha kalas den 20.e men vi kan den 19.e (på fredagen). Kram

    SvaraRadera