tisdag 9 mars 2010

Så sitter man här igen...

... jag är inget bra på det här med rast... Det ska vara fullt ös hela tiden. Jag tappar bort mig själv på vägen annars...

K kom och hade klippt sig förut. Jättefint, kort, och jag blev så sugen på att göra nåt åt mitt oxå... "Men... näe!", sa hon och spände ögonen i mig,"det kan du väl inte göra...! Det är ju så fint. Det får du inte!" Nähä, tack för den typ... Visst, det är ganska långt nu, och det tar ju ett tag för det att växa ut igen, men det växer ju ändå ut... Jag blev ändå sugen... Klippa det kort, och göra lite fräsiga slingor i... Mamma ska ringa Birgit sen. Men jag har ju ett tag på mig.

Nu är det strax utdags igen. Funderar på om jag ska duka innan jag kliver ut. Men å andra sidan är det ganska lugnt idag, så... tror vi hinner med i alla fall.

Superfint väder idag, soligt och skönt. Funderade på att åka till V-by i em, frågade Annie om hon ville följa med, men jag vet inte om jag är så sugen på det faktiskt... skönare att gå hem och sätta sig på baksidan en stund. Läsa i någon av alla böcker jag har som ligger olästa nu. K fick mig att fastna för Aino Trosell i förra veckan, så jag har lånat tre stycken av henne nu, och sen tipsade Monika om en annan bok igår, som jag inte kunde hålla fingrarna ifrån, utan började på igår. Så det får nog bli läsning på altanen i eftermiddag, om det inte är alltför kallt.

Ha en fin dag!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar