tisdag 2 mars 2010

Nä, men att...

... nån konstig magsjuka blev det ju... Var inte okej i magen på hela natten, kunde inte sova som jag ville, därmed sov jag inget alls... kändes det som. Om Lottis inte får sova på magen med armar och ben spretande åt alla håll, då kan inte Lottis sova... Har man sen magsjuka på "G", och en sambo som helt plötsligt fått för sig att sova i mitten av sängen (ja, mitten på hela sängen, inte sin sida...), och inte fattar jag hur han lyckas eftersom min madrass är bra så mycket hårdare än hans, vilket betyder att han måste ligga i uppförsbacke typ... Men det verkar funka, eftersom han snor 1/4 av min sida varje natt... Men det betyder att jag inte kan spreta som jag vill... Nu kom vi in på sidospår... Vi släpper det.

Magsjuka light blev det i alla fall, och jag ficka snällt ringa jobbet på morgonen... Det betyder ju att jag blev hemma idag med, för ska 48 timmar gälla för barnen, så får det ju göra det för oss med... Fast jag inte är ett dugg sjuk idag... Bara väldigt lite matför...Dvs mat är inte gott alls... Har pillat i mig en macka med philadelphia, som satte sig som en klump mitt i magen, och lite te... Nu dricker jag kaffe, som inte är gott, men annars får jag så infernaliskt ont i huvudet om en stund... Beroende BIG time, om man så säger...

Nu har jag i alla fall röjt upp i vårt något stökiga hem. Plockat ur och i diskmaskinen, tvättat en maskin tvätt som nu ligger och snurrar i tumlaren, och har en ny maskin på gång, och dammsugat och askat ur kaminen. Det får vara för idag, för nu är jag ganska trött... Tror jag ska ta mig upp till min soffa och läsa lite igen. K och jag hade massa boksnack i fredags innan vi kom oss för att gå hem. Hon tipsade om massa böcker jag inte läst, så jag har en hel hög på jobbet som hon tagit med, och sen lånade jag en hel hög på "bibblan". Två är slut, den tredje började jag i igår. En Aino Trossell, jag har inte läst något av henne förut, men den här verkar lovande. Så jag tror jag går och fortsätter i den. Sen ska jag se film, något som bara jag vill se, så N slipper...

Ha en bra dag!

Kram kram

1 kommentar:

  1. Inget roligt med magsjuka.. vi har klarat oss än i alla fall. Jag skriver viktdagbok (el ska iaf, är dålig på o komma ihåg) inne på viktklubb. Men jag funderar på o börja skriva inne på bloggen också......... Har ni tid o ses nån helg framöver? Vi har ju inte sett hur ni bor än :) //Kram Sofi

    SvaraRadera