fredag 5 mars 2010

Hopp, hopp!

Min tänkta tanke om kaaaanske lite tidigare hemgång idag kom av sig ganska snabbt... Uppstramning av regler och rasttagande, fick jag höra... så det är väl bara att snällt rätta in sig i ledet... Visst, vi har lagstadgad rast och det är klart att vi ska ta ut den, bara det att hur ofta funkar det?? Sällan, el aldrig. Så det lär väl bli kul det här... Idag funkar det dock, men då börjar budbäraren vela istället... Säger att det ju inte behöver vara från idag och att det kanske måste vara en period att testa med, osv... Nä, ska det vara så ska det vara från och med nu, tycker jag.

Så nu har jag rast. Fast jag har redan fuskat, plockat ur diskmaskinen och förberett mellanmål... Alltså, bara en stund utan barn runtomkring är ganska skön... och det fick jag nu. De andra är ute, det är grymt skönt, solsken och faktiskt ganska varmt, så jag har suttit i en snödriva och haft det bra :-) Det är livet på pinnen, det :-)

Nu ska jag fortsätta med mellanmålet och ta mig en sväng till fritids och kika vad de gör. Dessutom är det väl samtal i huset oxå, det känns på stämningen...

Ha en bra fredag!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar