söndag 29 maj 2011

Ny lista...

från någon, som jag inte kommer ihåg... Jag läser ganska många bloggar, och kommer myyycket sällan ihåg vart jag hittar grejer... Nåja, lista var det..


Matvanor:

Bästa maträtt? Oj... Jag gillar massor med mat, igår åt vi hemgjorda biffar med hemgjort potatismos, lingonsylt och stekt lök, det är fruktansvärt gott, men annars gillar jag soppor och "lätt" mat som sallad och paj typ.
Bästa efterrätt? Fruktsallad med vaniljglass el pannacotta med hallon.
Bästa dryck? Vatten, gärna kolsyrat från SodaStreamern
Hatdryck och maträtt? Hatdryck vet jag inte, ägglikör kanske... ;-) Och maträtt får nog bli lever el strömming, båda kvalar in som äckligast...
Bästa alkoholdryck? En god drink el cider
Använder du smör på smörgåsen? Ja, oftast
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis, jag gillar att blanda själv
Bästa soppan? Kräftostsoppa, slår allt :-)
Favoritglass? Vanlig vaniljgräddglass el melonglass


Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? Mycket olika, just nu nästan ingenting, för gravidkläder är inte min grej, så jag harvar runt på det som finns just nu... Annars blir det väl allt från 0-2000:- typ...

Favoritplagg? Inget just nu... allt sitter skit
Favoritfärg på kläder? Svart (tråkigt, men sant)
Favoritfrisyr: Fläta el en enkel tofs bara
Bästa mönster: Ränder
Bästa accessoar: Hmm... vet inte
Underkläder? Lindex vanliga bastrosor är skitbra, sitter bra och är sköna. Jag är en klar bomullstjej :-)
Hatplagg? Inga alls, jag hatar inte kläder, jag bara inte gillar gravidkläder och min kropp just nu...


Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Jobbar, i förhoppningsvis bara en månad till.
Vad vill du bli? För tillfället är jag nöjd, men det beror nog mest på att något annat väntar runt hörnet och att jag inte ska tillbaka efter föräldraledighet, det blir spännande att se vart jag hamnar, men annars har jag en del andra drömmar.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Jodå, men jag vill gärna vidare, fortf lite grym på att lektorsutbildningen kom nu när jag går hem, men men... det går väl fler tåg...
Är lönen viktigast? Lönen är väl viktig i sig, men "man blir inte rik på att vara kommunalanställd", som en fd rektor en gång sa...


Lite allt möjligt:

Har du barn? Snart, el jag har ju ett i magen ;-)
Är otrohet okej? Aldrig
Älskar du någon? Ja massa människor
Betyder familjen mycket för dig? Ja, självklart
Vart åker du helst på semester? Beror på, åker gärna tillbaka till Kanarieöarna, men gäller det Sverige, så har jag snöat in på Malmö/Helsingborg.
Bästa klimatet? 20-25, dygnet runt
Hemmafest eller krogen? Fest och fest, gärna middag med några vänner, lite gott vin, lite goda drinkar och massa skratt och trivsel :-)

Sådär, då var det klart! Nu ska vi åka till svärmor för lite MorsDags-fika, min mamma firade vi redan i fredags, då brorsan fyllde år.

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar