lördag 14 maj 2011

Det här är...

... oerhört störande... "Explorer 9 är så skiiitbra, min dator har inte fuckat sig en enda gång med den, och bla bla bla..." fick jag höra av N... Så skulle han fixa något annat på min dator och laddade ner version 9 hit oxå, och den funkar bajs! Jag har fixat in Mozilla istället för att kunna uppdatera bloggen, explorer 9:an vägrar uppdatera... Jag fick nytt erbjudande från Goodiebag.nu om att beställa ny goodiebag. I h---e att det fungerade, fick ta till Mozilla även då... Nu är jag ingen jättefan av Mozilla, även om många säger att den är bättre än Explorer, så det här är något irriterande...

Sen kan irritationen även bero på att jag är smällförkyld och mår ganska kasst. Gick hem från jobbet redan vid 1o igår. 11 barn på 4 personal och jag kom först, så det var ganska skönt.

Gick hem och däckade i soffan, såg lite Beverly Hills säsong 1, sov typ en 2 timmar, hämtade papprena som K kopierat till graviditetspenningen, skickade iväg dem (hoppas SkitFörsäkringskassan är nöjda nu), fick tyvärr avboka kusins födelsedagsfirande :-(, fick fikagäster som jag nog inte var speciellt trevlig mot, var bara trött och hostig och hes.

Idag är vi barnvakt till Tess, men hon tycker nog mest jag är tråkig, som inte orkar något, N får leka och hålla henne på humör. Själv försöker jag mest vara tyst, för jag är duktigt hes. Avbokade nyss en fikadejt, som jag egentligen sett fram emot för vi har inte setts på länge, men hon har oxå bebis i magen, visserligen är hon bara hälften gången mot mig, men det är ganska jobbigt med hosta och bebis, så jag vill inte att hon får smetan om det går att undvika. Så nu blir det lugnläge en stund till, innan svägerska och Lo dimper ner och ska fika lite.

Annars mår jag illa idag, och har tagit Lergigan igen, säkert inte gjort det sen i torsdags, men det är ungefär varannan var tredje dag jag måste ta lite nu. Bebis håller sig ganska lugn i magen, vet inte om hon känner att hennes mamma är sliten och dessutom har fullt upp med andra tankar... (Hmm, nu skrev jag hon igen, tänk om det är en han ändå...?? Men just nu är det en hon därinne)

Måndagens planer hänger lite i luften och det är det som stör mig lite just nu... Orkar bara inte ta tag i dem... Borde ringa el messa, men risken finns att det ger mig merjobb och det vill jag inte ha just nu, så jag väntar väl till imorron fm med att höra efter.

Ikväll kommer M och A hit på Mello-mys. Måste bara hitta på något att bjuda på. Sugen på rabarberpaj, men de som är kvar måste växa till sig lite nu, har redan gjort två pajer, vilket är mer än vad som blev på hela förra säsongen. Tänk vad en liten flytt kan göra för växtligheten.

Sen funderar jag lite på bloggen, jag uppdaterar verkligen inte så det stör just nu, och lite beror på att jag inte var helt så bekväm med att blogga öppet om graviditet, bebis och familj som jag trodde. Så länge vi bara gjorde IVF var det inte så påtagligt, men nu känns det mera privat... så jag vet inte hur jag ska göra än, antingen lägga ner den här helt, bara använda den gamla bloggen, som numera är låst (kommer inte öppnas och kommer inte heller att delas ut något lösen till den, enbart för mig), eller starta en helt ny... Jag vet inte än. Det som känns mest osäkert är att det är ytterst få kommentarer, men ändå ganska många som läser. Jag behöver inte kommentarer, det är inte det, men det känns sådär att inte veta vem som läser, för det finns ju de som aldrig ger sig till känna... Jag har delat ut adressen till några, och jag har ingen aning om ifall ni läser el inte längre... Det finns väl säkert bra sätt att ta reda på vilka som läser, men så "haj" på den här världen är jag inte...

Nu fika

2 kommentarer:

  1. Jag läser din blogg.
    Är inne nästan varje dag och tittar om du uppdaterat den =) Följer med spänning vad det är för en liten krabat du bär i magen.
    Kram från HS

    SvaraRadera
  2. Du vet ju redan att jag läser din blogg. Det har hänt att jag fått anonyma kommentarer i min blogg. Då kan man kolla via Ip nummer vem de det är. Men jag vet heller inte hur man göra sånt. Sen vet jag inte om man kan kolla vem som är inne på ens blogg om man bara går in o inget skriver. Men de borde ju gå på nått sett genom Ip nummer där också. Hoppas inte du slutar blogga helt. Roligt o läsa din blogg då vi inte träffas så ofta!! Hoppas din förskyldning ger mig sig snart. Jag har varit täppt i min nästa o allmänt hängig i flera veckor. O nu är de ju en hel del pollen i luften vilket inte gör de mycket lättare. Jättekul varje vår för en pollenallergiker =) Kram Kram

    SvaraRadera