söndag 22 maj 2011

Grymt otaggad...

... inför jobb imorron. Fem dagars ledighet har varit riktigt gott... Kryssningen var helt oki, skönt att komma iväg och inte tänka på alla måsten som hänger över hela tiden. God mat, trevligt sällskap, lite taxfree-shopping, en bakfyllesjuk sambo på torsdagen, osv... Trevligt var det iaf, bortsett från det sista...

Ledig på fredagen oxå, så vi åkte till la stada ganska tidigt, shoppade present till Tess och jag shoppade loss på Blomsterlandet, så nu ser framsidan ganska oki ut. Hoppas att tagetesen växer på sig lite bara,så blir det nog bra.

Firade 50-åring på jobbet på kvällen med spa, badtunna, pajbuffé och massa prat... Klockan sprang iväg och jag var hemma betydligt senare än vad jag hade tänkt.

Hade så satans ont i sidan och ner mot låret/ljumsken på vänster sida igår och inatt har jag vaknat flera gånger av det... Tänkte att jag kunde smörja lite Zon på(det är inte Zon, men jag kommer inte ihåg vad det heter, gör samma verkan iaf), men på förpackningen stod att man skulle rådgöra med läkare först om man var gravid... Så jag fick snällt gå tillbaka till sängen och hitta en bra sovställning bäst jag förmådde... Så i morse var det en ganska trött Lottis som kom upp, och klockan var 9:45 när jag vaknade...

Det är segt idag, och känslan i magen håller i sig, jag hade ganska ont igår kväll efter att ha rensat land och vattnat och grejat, så idag blir det lugnläge. Tror N tänkte att vi skulle börja förbereda för målning av det vi har kvar sen förra sommaren, men jag pallar inte idag, det bara är så. Han får börja själv isf... Idag måste det få bli en vilodag... Iaf om jag ska jobba imorron och det har jag tänkt.

Hade så jäkla ont i vänster kind igår, alldeles ömt, jag hade svårt att gapa och böja mig ner, och tänderna kändes som de skulle hoppa ur munnen på mig. Idag är det bättre, men inte bra. Körde ordentligt med tandtråd igår kväll så att inget skräp kilat emellan nånstans och orsakat inflammation, men hittade inget ställe där det skulle kunna vara och inte hittade jag så mycket skräp heller... Funderar på bihåleinflammation. Är det kvar på tisdag när jag vaknar så ska jag ringa Läkarstation i A-rum, så jag kanske kan få komma dit och de kan titta på mig... Det är lite enerverande. Tycker den här förkylningen kan lägga av nu...

För övrigt så var det bara två som kommenterade på inlägget om bloggen, så inte blev jag klokare på det... Eftersom jag vet vem dessa två är, så klarnade inte mina tankar så himla mycket, mer än att de trillade över åt en mera privat blogg, där jag antingen bara skriver opersonliga saker som väder och vind, och skriver det andra i "min" blogg, el en ny lösenskyddad där jag avgör vem som får tillträde... Jag vet inte än, men den som lever (läser) får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar