onsdag 12 januari 2011

Nu skiter jag i det...!

I don't care länge, vem som vet och inte vet... Ja, det gick bra, jag blev gravid, är idag i v 8+2 idag och jag mår illa som skam... Fyyyy f--n!!! Allt är konstigt, lukter är hemskt, även "goda lukter" som sköljmedel... Har fått byta två gånger, nu kör jag med oparfymerat både tvätt och skölj... Kläder är jobbigt att ha på sig, men jag kan ju inte gå naken... Mat kan jag väl äta det mesta, men eftersom jag mår så illa så är ju inget jättegott... Jag känner mig hungrig mest hela tiden, men det verkar inte hjälpa att äta... Och jag är trött som en gnu... I förrgår kväll somnade jag 23, vaknade av klockan morgonen därpå, insåg att jag inte kunde jobba, ringde jobbet, somnade om och sov till 12... Hade säkert kunnat sova ett tag till, men då var jag riktigt hungrig... Igår somnade jag 23 och sov till 10, då väckte telefonen mig, annars hade jag sovit ett tag till...

Idag ska vi på UL, kolla så allt hamnat där det ska och att alla grejer som ska finnas finns. Jag hoppas kunna få lite hjälp med mitt illamående, för som det är just nu, så kan jag inte jobba... Varit hemma igår och idag... Det går inte...

Nej, jag hoppas det här försvinner snart eller jag kan få lite hjälp, för det här är inget kul... =/

5 kommentarer:

  1. stora kramar till dig!! Prova postafen! Hjälper mot illamående men du kan blir lite trött.

    SvaraRadera
  2. Ett STORT Grattis till Pluset!Vad spännande! hade sjukt illamående när jag väntade Gos, men man hittar metoder som funkar, lite skorpa innan man kliver ur sängen, äta typ hela tiden för att inte dippa & börja spy av blodsockerfall, jag tröck i mig frukt, godis var för sött. & varm mat gick bättre än kall mat och som Anna skriver Postafen! Apotekets gåva till illamående blivande mammor! Jag åt Postafen från v.8-16.

    KRAAAAM Nhea

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att allt såg bra ut och att du får hjälp mot illamåendet :-)

    SvaraRadera
  4. Som sagt, G R A T T I S! :)
    Ja, jag säger som förr, jag vet hur det är....;)

    SvaraRadera
  5. Grattis till pluset! :)

    SvaraRadera