måndag 3 januari 2011

Mysig dag!

Kalmar idag var kallt, men fint. Vi har haft en jättebra dag. Jag var i O-hamn på nästan tänkt tid, jag tänkte mig runt 9:30, men klockan hann nog bli närmre 9:50, men skit samma, vi hann så bra ändå.

Stan först, och ääääntligen fick jag gå på Indiska. Sååå himla längesen. "Här vill jag...", började K innan jag avbröt henne med "Indiska, åååhh, dit går vi... NU!" Då skrattade hon för det var just Indiska hon menade :-) Det blev en rutig skjortklänning, kanske mera sommarklänning, men den var fin och kan nog vara skön nu oxå. Sen Lagerhaus, en bokhandel, ett antikvariat, KappAhl, H&M och jag fick lämnat tillbaka min tröja jag köpte förra veckan, Stadium och träningskläder till K, eller underställ i alla fall. Mat på något ställe, pasta med god sås :-) Vi tog en liten sväng på Baronen, men sen tog parkeringstiden slut och vi bestämde oss för att åka ut till IKEA.

Shoppade en mysig tröja på Cubus, men den får nog bli hemmatröja till att börja med i alla fall... K shoppade en fin kofta, som jag önskar hade funnits till mig oxå, den var jättefin. Cappucino på caféet på ModeGallerian och sen IKEA. Så klart blev det lite smått och gott där med, burkar till sylt, en tesil, mm. Påslakanen som jag vill ha fanns, men de kostade 300:-/st, och det får vänta till en annan månad, men shit, så sköna de känns... Tyvärr lär de väl inte finnas nästa gång, för de har varit slut varenda gång jag tittat hittills, men men... En korv innan vi gick och sen en kort sväng på Bauhaus innan vi åkte hemåt igen.

"Om jag gör löksoppa till middag, så kan du väl stanna och äta innan du åker hem?", sa K när vi kommit en bit. Det tackade jag ju inte "nej" till, så jag kom inte hem förrän för en halvtimme sen lite drygt. Fick träffa K och A:s äldste son och hans sambo, vilket ju var lite kul, alltid kul att få ett ansikte på personer man hört om.

Imorron skulle jag egentligen börja kl 6, men den lilla tjejen är sjuk, så jag får 45 min sovmorgon. Två grabbar till frukost och nästa barn dyker upp kl 8. Sen kommer ett gäng kl 9, men de kan inte bli jättemånga efter vad jag har räknat ut... Skönt med lite mjukstart.

Nu ska jag se vädret på tv och sen göra mig klar för sängen. Jag är rätt mör efter idag, trots att vi haft en jättebra dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar