fredag 14 januari 2011

Hmm... jag tog...

... influensasprutan igår efter att ha läst tidningen och rådgjort med VC. Jo, de tyckte allt att det var bra att jag tog den. De hade två doser kvar, så om jag kom ner på em runt 15, så skulle det finnas en dos till mig. Jodå, det gjorde det, så in med sprutan in med vaccinet. Satan, vad det spände i armen, den här var värre än svininfluensavaccinet... Den fick jag ju feberkänningar av, och undrar om det är därför jag har gått och känt mig urken mest hela dagen... Trött och inte fått något gjort mer än att dammsuga uppe och byta gardiner på toan uppe. Sen orkade jag inte stryka mer...

Jag har mått betydligt mera illa idag än igår och jag tycker ju att det borde bli bättre ju mer Lergigan jag äter, men nyss slog det mig att det kanske är vaccinet som spökar lite... Jag får avvakta lite. Eller så beror det på att jag åt frukost ganska så mycket tidigare idag än vad jag gjort nu när jag varit hemma och inte så himla mycket lunch... När man äter frukost halv tolv, så är det inte hela världen med missad lunch, men idag åt jag frukost halv tio...

Nåja, hoppas det funkar bättre imorron. Då ska vi på nyårsrevy med mor, far, bror och svärmor och sen den obligatoriska pizzan efteråt. Men nu ska jag hoppa in i duschen och sen sparka ur N från soffan och se på Let's Dance och äta Salt och Blandat :-) Lagom fredagskväll... ;-)

1 kommentar:

  1. Hur mår du? Börjar bli lite orolig här! Kram Rosahjärtan

    SvaraRadera