lördag 30 april 2011

Många "borden" idag...

Eftersom vi inte åkte till varken Kalmar el Linköping idag, så har jag en del andra saker på agenda, men det är inte mycket som blir gjort... Jag borde städa av mitt hem, som inte ser anskrämligt ut, men ändå inte skadar att hålla efter, jag borde rensa sydrabatten innan den växer igen av ogräs, jag borde rensa kryddlandet innan citronmelissen rymmer iväg bland de andra kryddorna, jag borde plantera om mina tomater innan de växer ur sitt växthus och jag borde tvätta innan tvättkorgen hotar att svämma över som den oftast gör... Men jag har ingen lust! Ingen lust alls, och dessutom är jag dålig i magen... Jag har inte varit kass i magen sen jag hade magsjuka, hör inte till vanligheterna, så risken är att jag dragit på mig nåt skit igen... bläää! El igen och igen, det var i vintras jag var magsjuk, det händer inte ofta direkt...

Bebis kör rejs inne i magen idag med, den har bytt lite dygnsrytm, vaknar ungefär när jag vaknar och morgonbuffar lite, sen är det ganska lugnt på fm, fram till nu ungefär och nu vaknar den till ordentligt och grejar och sparkar, och sen håller den på fram till att jag går och lägger mig. Förut har deb buffat lite på morgonen, varit lugn nästan hela dagen, fram till kvällen, då den varit ganska aktiv tills jag lagt mig ungefär, men nu är det fullt ös nästan hela dagen... Som jag sa till K när hon skämtade om att jag vet vad jag gör när h*n har vuxit på sig lite: "om det här ska fortsätta så får h*n gärna stanna i magen så jag vet vart jag har h*n..." Fast egentligen längtar jag till augusti...

Nu ska jag återgå till min altan, det är riktigt skönt där, trots att det blåser en del. Läsa lite och kanske rensa ena rabatten iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar