söndag 6 mars 2011

Jag börjar återta...

... kontrollen över min kropp... Jag är inte hungrig dygnets alla timmar längre, jag tycker inte att allt som egentligen luktar gott luktar så illa längre, osv. Jo, jag är gravid och jag fattar att det kanske är så här det ska vara, men ingen kan tvinga mig att tycka att det är kul... Jag känner mig fortfarande lätt invaderad, och som om en okänd varelse tagit över min kropp och mina sinnen... Det är inte kul... Jag är en person som har bra koll på det mesta, för det mesta, och nu... ja, nu vet jag inte. Därför är det ganska skönt att känna att lite av mitt normala jag återkommer. Sen säger jag inte att jag inte vill ha bebisen el att jag inte vill bli mamma, det är ABSOLUT inte det jag säger, men alla saker med en graviditet är inte skitkul, och det måste jag väl få tycka utan att bli hängd?? Jo, om jag hade skrivit samma sak på Familjeliv.se så hade jag blivit det, men nu skriver jag det i min egen blogg! Så här tycker jag, fine! Imorron el om en vecka kanske jag tycker annorlunda, men hittills har jag då inte upplevt allt det där fina och euforiska med en graviditet. Jo, förresten, nu ljuger jag lite. Jag har ju faktiskt börjat känna bebisen, faktiskt sen ett par veckor tillbaka. Jo, jag vet att det är tidigt och att det lika gärna kan ha varit mina egna tarmar som kändes av, men... njae, det stämde inte riktigt, och det var riktigt häftigt :-)

Ikväll har jag suttit och kikat mammakläder, H&M:s basic-kläder är rätt oki och jag har ett par svarta prasselbyxor därifrån, som tvättas flitigt just nu. Jag vill nog ha ett par till, men jag inväntar nog ditt paket först, Nhea. Det fanns lite mera grejer jag kan tänka mig, men vill inte handla för mycket. Vill shoppa smart, så att jag kan använda det länge. Dessutom pratar K och jag om att åka till Ullared, så vi får väl se, men ett par byxor till vill jag nog ha.

Jag funderade länge och väl på om vi skulle bli ensamma med bebis när vi väl fick till det, men oj vad de tankarna har kommit på skam... Vi är åtminstone fyra par, ev fem i vår närhet som ska ha barn under 2011, de första nu redan i april, och sen blir det nog vi. Sen finns det ju några stycken till i vän- och bekantskapskretsen oxå (nu behöver jag inte tänka på vad jag skriver hos dig längre, Sofi ;-)), men nu räknar jag de häromkring, de som kommer gå i skolan tillsammans.

Hade ett mycket givande medarbetarsamtal i veckan. Vår rektor frågade hur jag hade tänkt mig med jobbet den dagen det är dags för vårt barn att börja förskolan. Jag svarade att då vill jag inte jobba kvar, för jag vill inte jobba på samma ställe där mitt barn går, har skrivit om det tidigare, tror jag, och jag håller fast vid det. En klok tanke, tyckte hon, och sen pratade vi alternativ, och jag tror att det kan bli riktigt bra, om hon får vara kvar när jag kommer tillbaka. Tyvärr börjar det lektorsutbildningar nu till hösten och nästkommande vår, men då är jag hemma, så jag hoppas att det kanske kan bli fler såna. Inte för att jag vet riktigt vart jag kan komma med den utbildningen just nu, men upplägget lät riktigt bra, och jag vill vidare. Det tyckte för övrigt rektorn oxå var en bra tanke och uppmanade mig att kolla upp lite kurser och annat som jag kan tycka är matnyttigt :-) Jag har varit väldigt inne på att byta yrkesbana, men jag tror jag väntar lite och se vart jag kan komma vidare istället.

Nu ska jag torka hår och sen hoppa i säng. Jag börjar visst jobba kl 7 imorron bitti... *gäsp*

2 kommentarer:

  1. Näe, Lotta... nu får du skriva vad du vill i min blogg. Nu är det ingen hemlighet längre. Skönt o inte behöva smyga med det längre =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. det är så bra att jag får höra vad ni läsare och förhoppnings kunder tycker, man blir till slut så blind själv för det man gör när man suttit med det för länge och vridit vänt och pillat.

    vingarna kommer tryckas bak!
    kram!

    tack för att du kom med synpunkter och åsikter! det betyder massor!!

    SvaraRadera