fredag 25 februari 2011

Tro och inte tro, var det ja

Jag är inte ett dugg klokare än tidigare vad gäller förra inlägget, men konstigt nog faller de flesta bitarna på plats ändå och man landar i tankar och funderingar. Läget är detsamma, inte alls kul egentligen, men samtidigt har jag lovat mig själv att inte lägga energi på saker som inte leder någon vart. Det gör inte det här, det rör inte mig, eller jo, det gör det, men ändå inte. Jag är inte involverad, om man säger så. Det är jättetråkigt egentligen, och absolut inget som jag vill, men that's it typ...

Lugn vecka, men betydligt mindre barn än vi ens tänkte från början, skönt. Vi har inte gjort ett skit egentligen, men vi har resonerat som så att det kommer bistrare tider och då kan vi behöva vår ork bättre. Vi vet ju vad som komma skall. Och jag både vill vara med på det tåget och inte... Nu har jag ju inte så mycket val, iom att läget är som det, och innerst inne så är jag nog ganska glad över att gå hem i sommar ändå...

Bebis växer. Som jag sa till K igår, att nu börjar det kännas att jag bär på någon, det drar och sliter lite här och var i magen. V 15 fr o m i onsdags, så det går framåt, även om jag tycker att tiden går rätt långsamt... Jag kan fortfarande ha de flesta byxorna, fast jag har två par mammabyxor oxå, men de funkar inte riktigt än. Har köpt ett Flexi-Belt, så att jag kan ha mina vanliga byxor längre, vilket är trevligt, för jag och gravidkläder är inte riktigt på samma våglängd, varken utseendemässigt el passformsmässigt...

Nu ska jag fixa pizzadeg till dagens middag och sen koka ihop en tomatsås. Det är godare med egengjord än med ketchup och idag har jag både tid, ork och lust till lite extra, så det får det bli. Imorron lokalrevy i Ishult, men annars är det en mycket lugn helg.

Mot köket, med pitstop i tvättstugan på vägen!

Ha en bra fredag allihop!

2 kommentarer:

  1. är du fortfarande intresserad av mammakläderna? MiniGos sover så jag springer & fotar & mailar på stört!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du skriver också lite i gåtor =)

    SvaraRadera