måndag 7 februari 2011

Magsjukan härjar!

I fredags när jag kom hem var jag vrålhungrig, men inte sugen på något... Jag mår ju illa till och från, trots Lergiganintag, men det här kändes lite konstigt... Jag har stressat alldeles för mycket i veckan som var och tänkte att jag nog bara heövde tagga ner lite... så jag käkade yoghurt och macka (vi skulle bort senare och äta middag) och la mig i soffan en stund. Tvärsomnade och vaknade 20 min innan vi skulle gå... Jag fixade till det värsta, tvättade av mig och bytte kläder, sen var det bara att rusa till toan... *urk* Det har varit lite det läget i vecka, pga all stress, så jag tänkte inte så mycket på det, utan vi gick iväg... Vi hann inte mer än börja på middagen, så var det dags igen, men jag reflekterade fortfarande inte så mycket över, och jag kunde ju äta... Men innan middagen var slut, så hade jag fått springa en gång till, och då var det jag som tackade för mig, bad om ursäkt för att jag tagit in magsjukan i deras hem och sen gick jag hem och bäddade ner mig i soffan... Sen höll jag igång och spydde fram till kl 6 på lördagsmorgonen... Sen kommer jag inte ihåg mer förrän runt 10, då jag vaknade... Låg hela lördagen och hela söndagen och idag är jag hemma från jobbet och imorron med...

Jag har dåligt samvete för tydligen är det rena sjukstugan på jobbet, men vad gör man?? Jag känner mig helt seg idag med, och tycker att illamåendet kommer tillbaka, så jag funderar på att vara hemma onsdag oxå. Risken finns att jag lägger mig i slutet på veckan igen om jag inte lyssnar på kroppen nu, känner jag... Men vi får se.

Läkarbesök i förra veckan, som gick bra. Alla värden bra, bra HB, ingen äggvita, lågt socker, godkänd viktökning, nu är det bara järndepåerna som skulle kollas oxå, men jag fattade att om jag inte hörde något om det, så är de bra och jag slipper äta järntillskott just nu i alla fall. Det gör mig inget, jag är tillräckligt trög i magen som det är... Bortsett från nu...

UL i fredags som såg bra ut. Vi vet ju när det är dags eftersom vi gjort det vi gjort, och BM daterade till två dagar senare, men de ändrar inga datum eftersom vi gjort IVF. Det är en morgontrött lite bebis i magen i alla fall, som inte alls ville vara med och "leka", fast BM försökte putta igång den... Tillslut lyfte den lite motvilligt på armarna, men sen kurade den ihop sig igen. Den får gärna fortsätta att vara morgontrött ;-) bara den sover på nätterna oxå, men det sägs ju att man brukar känna av redan innan bebisen är född, när den har vakenperioder och jag känner ingenting, sover fruktansvärt bra om nätterna. Hade en period då jag var vaken runt 3:40, men inte längre. Fast det kanske kommer längre fram.

Nåja, nu ska jag lägga mig i soffan en stund igen. Det sa jag visst till en vän för ganska längesen, men nu är det verkligen läge, känner jag...

1 kommentar:

  1. Å vännen! jag kan bara "trösta" dig med att jag inte heller var euroforisk eller översvallande lycklig när jag väntade Gos. Vissa dagar vrålade jag bara "ta bort det" eftersom illamåenden h'ngde som en tyngd över mig + oro över blödningar. MEN det blir bättre när man mår bättre. Med Gos kände jag inte speciellt mycket när hon kom ut heller, man visste inte riktigt vad det där var för filur, vad ska vi göra med den?
    Men denna gången med MiniGos har känslorna hängt med, delvis för att jag mått bättre & även för att man är lugnare & vet mer vad man är med om!

    Jag köpte inte mkt mamma kläder denna gång. vad har du för storlek? Jag har fina kläder i stl S du kan få köpa billigt om du vill. &M kläder det enda som finns typ...

    Kram Nhea

    SvaraRadera