tisdag 8 februari 2011

Det ser ut...

... som ett krig här hemma... Dammsorkarna slåss med varann, så det ryker, men jag orkar inte... Jag spydde natten mellan fre-lör, men det har tagit attans så mycket kraft. Jag har ju inte ätit sådär himmelens bra, och det lilla jag fått i mig har väl "någon annan" snott det mesta av. Det märks på vågen, som är nästan 2 kg neråt... Nu mår jag väl någorlunda igen, men har upptäckt att jag inte mår bättre även om jag äter mer. Så jag ska försöka komma ur det beteendet nu, det gör ju bara att jag lägger på mig... Äta bättre, kanske lika ofta, men mindre. Måste köpa hem keso och kesella, nötter och torkad frukt, mer frusna bär oxå, så jag kan göra smoothies.

Hemma idag och imorron oxå. Glad att det gick att ordna imorron oxå. Jag hade nog kunnat gå, men det känns bättre med en extra dag, annars känns det som att risken är att jag lägger mig i förkylning el nåt på fredag idag, och det vill jag inte...

Igår kunde jag börja äta Lergigan igen, och det känns bättre. Dessutom ringde MVC igår och sa att jag hade ett nytt recept med ovan nämnda medicin, så nu kan jag andas ut igen. Tog ut sista burken förra gången, och tänkte i mitt stilla sinne hur det skulle gå efter det, men så pratade jag med dem på UL:et i fredags, då fanns ingen läkare där, men de lovade att se till så att en läkare skrev ut nytt recept igår, och det gjorde de. Så nästa gång jag åker till stan, så ska jag hämta ut en burk till.

Igår kväll blev det så konstigt. Jag åt pasta och grönsaker till middag, och efter det så svällde magen upp som en ballong. Det kändes jättekonstigt och jag kände mig som i sjunde månaden typ... Inget hjälpte, jag masserade, var på toa, försökte fisa, dricka ProViva, men näe... Jag var inte hungrig på hela kvällen och det rörde runt som bara attan därinne, och jag tänkte att "nu får jag börja spy igen...", men inget hände... Jag tog en Frukt och Fiber-tärning och drack duktigt med vatten. Tänkte att då får jag ju loss på det imorron bitti i alla fall. Inatt var jag uppe och pinkade och då var det bättre, och i morse efter att jag varit på toa, så försvann det helt... Skumt och mycket obehagligt, men jag antar att det var pastan som blev som en klump i magen, som inte kom varken däråt el däråt...

Nhea, jag skrev i din blogg, men det blev så konstigt, jag kan inte se vad jag skrivit även att din blogg indikerar att mitt meddelande finns där... Hur el som, så kan du väl maila över lite bilder på kläder du vill sälja. Jag är eg en M, men kan ha en del S oxå. Har du min mailadress?

Nu ska jag se vidare på Super-G, Jessica Lindell-Vikarby låg rätt oki sist jag såg, och snart är det Anja, men med tanke på vinterns resultat, så är det nog inte mycket att hoppas på...

2 kommentarer:

  1. Å förlåt, har helt glömt bort din kommentar här i kräkhuset! Tar tag i saken såfort jag kan! (ursäkta att du får vänta lite)

    Kram Nhea

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Vi har en Emmaljunga Cerox 360, tror den bytt namn nu, men det är små hjul fram. Den är underbar att köra sommartid & som vagn i butiker, lättstyrd med en hand & rymmer unge upp till 3 år ungefär, Alice har sovit i den fram till nu då hon inte längre sover middag.
    Jag valde hårdlift eftersom jag ville kunna flytta med liften i huset tex ha bebisen med in i badrum & kök & ligga tryggt och säkert, det har den inte direkt används till. Alice sov enbart i sin hårdlift fram tills hon var 4 mån både dag som natt så den användes flitigt & jag är mycket nöjd med den.
    Vi har även en Babytravel vagn med stora hjul fram som roterar 360 grader 6 den är mer lättkörd även vintertid.
    OM jag skulle köpa en ny enkelvagn idag så skulle jag nog välja en med ett eller två STORA roterande hjul fram som funkar sommar som vinter & även på grusväg osv.
    Hoppas du blev liiite klokare!

    Kram Nhea

    SvaraRadera