söndag 20 mars 2011

Vad är det med...

... den här församlingen och psalmen Bred Dina Vida Vingar...?? Nästan aaaalltid är det någon som önskar den på de här önskekvällarna och när någon från kören dött, så sjunger vi alltid den på begravningen vid kistan... Den förföljer mig...! Vi sjöng den kvällen när mormor urnsattes och ja, den är jättefin, och ja, det är snart 14 år sen, men det blir fasen inte enklare med åren...! Jag kan sjunga den, men... ja. Nu hoppas jag att det dröjer ett tag till nästa gång...

Annars gick det bra ikväll, för att inte ha varit med på övningarna mycket alls... Fast det är rätt svårt när man inte kör kontinuerligt. Var ju en som jag knappt kunde, men samtidigt kan jag inte bara skylla på det, för jag har fått en cd av Jenny med stämman... Sen att jag knappt använt den är ju mitt eget fel...

Jag kom hem för en timme sen ungefär och trodde nog att jag skulle ha ett missat samtal på mobilen el ett mess, men nope, den är tyst och svart... inget grönblinkande där inte... Det blir så konstigt ibland, och jag vet att jag verkligen inte borde lägga så stor vikt vid det, men ibland så...

Jobb imorron igen, men vete fasen om jag ser fram emot det... Inskolning oxå, och det känns ju förbaskat bra att ha varit hemma förra veckan och inget är förberett och jag kommer egentligen en halvtimme efter att inskolningen börjat... Vet inte om jag ska komma till 9 el köra min vanliga tid... Hade inte tänkt komma tidigare, för tjejen är väl medveten om vad det här är och det är inte direkt föräldrarnas första inskolning... Får se imorron.

Sen måste vi försöka komma en bit till på samtalsunderlagen imorron. Vi bara måste. Mars är snart slut, och tiden bara springer iväg... Det får bli efter-lunch-mission imorron.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen se lite satc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar